مدیر آموزش‌وپرورش پاکدشت در آئین تقدیر از برگزیدگان کنکور سراسری:

شعارها پیرامون آموزش‌وپرورش باید به حوزۀ شعور راه پیدا کند

پاکدشت (پانا) -مدیر آموزش‌وپرورش پاکدشت در آئین تقدیر از دانش‌آموزان راه یافتۀ آموزشگاه شاهد امام حسن عسکری (ع) گفت شعارها پیرامون آموزش‌وپرورش باید به حوزۀ شعور راه پیدا کند.

کد مطلب: ۱۱۶۱۷۹۹
لینک کوتاه کپی شد
شعارها پیرامون آموزش‌وپرورش باید به حوزۀ شعور راه پیدا کند

آئین تقدیر از دانش‌آموزان راه یافتۀ آموزشگاه شاهد امام حسن عسکری (ع) به دانشگاه‌های سراسری، با حضور رئیس بنیاد شهید و ایثارگران، مدیر آموزش‌وپرورش و اعضای شورای معاونین و جمعی از فرهنگیان و دانش‌آموزان این آموزشگاه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.

باقر جورابلو، مدیر آموزشگاه شاهد امام حسن عسکری (ع) شهرستان پاکدشت در آئین تقدیر از برگزیدکان این آموزشگاه در آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها، با اشاره به این که از آئین تقدیر از دانش‌آموزان راه یافته به دانشگاه‌های سراسری در سال‌های گذشته نیز برگزار می شده است، گفت: همواره بر آن بودیم تا دانش‌آموزان را به راهیابی به دانشگاه‌های دولتی ترغیب کنیم و بحمدلله در کنکور سال گذشته 35 نفر به دانشگاه‌های سراسری راه پیدا کرده که از این تعداد 4 نفر به دانشگاه‌های نظامی و مابقی به دانشگاه‌های دولتی وارد شده اند.

وی در ادامه، با اشاره به این موضوع که تعدادی از راه یافتگان این آموزشگاه وارد دانشگاه‌های دولتی شده اند، افزود: 19 نفر از دانش‌آموزان این آموزشگاه در مسابقات فرهنگی و هنری حائز رتبه شده اند و اگر دانش‌آموزی در مسابقه ای شرکت کرده است، حتماً حائز رتبه شده و مقام کسب کرده است.

مدیر آموزشگاه شاهد امام حسن عسکری (ع) با اذعان به این امر که برگزاری آئین تقدیر از دانش آموان به دلیل شیوع بیماری محدود به فاضیی کوچک تر و محدودتر شده است، ادامه داد: اقدامات تشویقی در این آموزشگاه نسبت به سطح مدارس شاهد، بسیار خوب و ارزشمند بوده است و نتایج آن مشهود است و در این مقام قصد مقایسۀ این آموزشگاه با دیگر مدارس خاص را نداریم، چرا که دانش‌آموزان مدارس خاص با شرایطی خاص وارد مدرسه‌های خاص می شوند که مقایسۀ آنان با یکدیگر کار درستی نیست.

جورابلو، با اذعان به این امر که دریافت نتایج درخشان در آزمون‌های سراسری، به برنامه‌ریزی دانش‌آموزان و تلاش کادر آموزشی باز می گردد، اظهار کرد: در این دهۀ مبارک فجر نباید فراموش کنیم که مدیون خون شهدا هستم و امید آن داریم که خداوند این توفق را به ما بدهد که ادامه دهندۀ راه شهدا و پاسدار خون شهدا باشیم.

سید اصغر میرقاسمی، مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان پاکدشت در آئین که به صورت زنده و مستقیم در بستر پیام رسان شاد برای دانش‌آموزان پخش می‌شد، با تبریک ایام الله دهۀ فجر و گرامیداشت یاد، نام و خاطرۀ امام راحل، با اشاره به این امر که حضور در نشست‌های مرتبط با موضوعات شهدا و ایثارگران، روحیۀ مضاعفی به مسئولین جهت خدمت در نظام مقدس جمهوری اسلامی می دهد، گفت: انسان زمانی که در حوزۀ آموزش‌ و پرورش مشغول به فعالیت می شود، تجارب بسیار ارزشمندی را به دست می آورد که مرور آن به عنوان خاطره، برای فرد بسیار لذت بخش خواهد بود.

وی در ادامه، با اشاره به این که مدارس شاهد، فرای قداست مدرسه، مزین و معطر به نام شهدا هستند، افزود: همۀ دوستانی که به نحوی وابسته به خانوادۀ معظم و معزز شهدا هستند در این نشست شرف حضور دارند و به برکت نفس این عزیزان این مدرسه مقدس و مطهر است و ورود به این مدرسه و انتخاب همکارانی که برای این مدرسه صورت می پذیرد، از برکت خون شهدا و نظر شهدا است.

مدیر آموزش‌وپرورش پاکدشت در بخشی دیگر از سخنان خود، آموزش‌وپرورش را بازوی محرک جامعه دانسته و با اشاره به این امر که بالندگی، نشاط، امید و سلامتی در جامعه، مدیون و مرهون اقدامات ارزشمند آموزش‌وپرورش است ادامه داد: تربیت نیروی کارآمد مؤمن، متعد، متخصص، خلاق و شجاع از مهم ترین وظایف نهاد ارزشمند آموزش‌وپرورش است و امید آن داریم که توجه به این نهاد مقدس روزبه‌روز بیش از پیش صورت بگیرد.

وی در ادامه، با اذعان به این امر که شاید بخشی از اقدامات ارزشمند معلمان ایران زمین و جامعۀ درمانی کشور، تا پیش از شیوع بیماری کرونا مورد غفلت واقع شده بود، اظهار کرد: شاید در روزگاری که مدت زمان کاری فرهنگیان عزیز به ساعات مدرسه محدود می شد، توجه به تعلیم و تربیت دانش‌آموزان توسط معلمین در خارج از ساعات مدرسه، کمتر صورت می پذیرفت، اما شیوع بیماری کرونا از یک سو و تکیه بر ظرفیت‌های فضای مجازی برای تعلیم و تربیت دانش‌آموزان شریف ایران اسلامی از سوی دیگر موجب شد تا زحمات ارزشمند و مقدس معلمین گرانقدر ایران زمین، بیشتر مطمح نظر قرار بگیرد.

میرقاسمی، در همین راستا، کلیۀ مسئولین جمهوری اسلامی را افرادی برشمرده که از بستر همین مدارس در نهاد مقدس جمهوری اسلامی برخاسته و به جایگاه‌های مدیریتی رسیده اند و بر همین اساس، تصریح کرد: در آموزش‌وپرورش رشد اتفاق می افتد و این رشد همۀ ابعاد شخصیتی انسان را شامل می شود و از همین روی می توان گفت آموزش‌وپرورش نهادی است که همۀ ما به آن بدهکار هستیم.

این مقام مسئول، با اشاره به این که امروز می بایست به گونه ای رفتار کرد که گفته‌ها پیرامون آموزش‌وپرورش جامۀ عمل بپوشد و تنها در سطح کلام باقی نماند، تأکید کرد: مباد آن روزی بیاید که همه تنها به زبان بگوئیم که به معلمین ارادت داریم، نهاد آموزش‌وپرورش و دست اندرکاران روی چشم ما جا دارند و این تنها به کلام خلاصه شود و در عمل اتفاقی نیفتد.

مدیر آموزش‌وپرورش پاکدشت، ضمن تبریک به دانش‌آموزان راه یافته به دانشگاه‌های سراسری در آموزشگاه شاهد امام حسن عسکری (ع)، ضمن ابراز خرسندی از این امر که امروز با تأکید بر این امر که شعارها پیرامون آموزش‌وپرورش باید به حوزۀ شعور راه پیدا کند، یادآور شد: با ابراز تأسف از شیوع و گسترش بیماری کرونا در مدارس که منجر به تعطیلی این نهاد مقدس شد، اما نباید فراموش کرد که تغییر و تحول در ساختار آموزشی و تکیه بر فضای مجازی به منظور آموزش دانش‌آموزان، رخدادهای مهمی را در تاریخ آموزش‌وپرورش این مرز و بوم رقم زد.

میرقاسمی، با تأکید بر این مفهوم که پایۀ دوازدهم، یکی از مهم ترین پایه هایی است که باید با توجه ویژه برای آن اقدام صورت بگیرد، خاطر نشان کرد: ولله نگران دانش‌آموزان این پایه هستم و در عین این که از اقدامات ارزشمند فرهنگیان در این حوزه تقدیر می کنم، تأکید می کنم که می بایست مراقب آسیب‌های موجود در فضای مجازی و به ویژه آسیب هایی که دانش‌آموزان پایۀ دوازدهم را تهدید می کند، باشیم.

وی از دانش‌آموزان سال دوازدهم خواست تا در شرایطی که استفاده از کلاس‌های حضوری برای آنان با محدودیت مواجه شده است، خود را با شرایط موجود وفق داده و از ظرفیت فضای مجازی بهترین استفاده‌ها را ببرند، گفت: از مدیران مدارس خاص خواسته ایم تا با شرایط موجود، دانش‌آموزان سال دوازدهم را با توجه بیشتری مدیریت کنیم و در عین حال مراقب باشیم تا اقداماتمان، قانونمند باشید تا خدای ناکرده، عملکرد مجموعۀ گرانقدر آموزش‌وپرورش با اقدامی سهوی و ناخواسته زیر سؤال نرود.

مدیر آموزش‌وپرورش پاکدشت، ضمن ابراز خرسندی در این زمینه که دانش‌آموزان ایران زمین همواره تلاش کرده اند تا از تحصیل علم عقب نمانند، افزود: امروز باید بیش از پیش توجه داشته باشیم که شرایط موجود دانش‌آموزان را مدیریت نکند، بلکه این دانش‌آموزان باشند تا با آگاهی بتوانند شرایط موجود را در هر حال و حالتی مدیریت کرده و بر آن تسلط داشته باشند.

این مقام مسئول، با اظهار امیدواری در این زمینه که در آیندۀ نزدیک و پس از برچیده شدن بیماری کرونا، بتوانیم برای تقدیر از دانش‌آموزان برگزیده آئین تقدیر ویژه برگزار کنیم، ادامه داد: امروز مدیر نخبه کسی است که بتواند این شرایط را مدیریت کند و اگر در این شرایط با عدم مدیریت همواره با سؤال مواجه باشیم و نتوانم شرایط را در دستان خود مهار کنیم، در آینده با خسارت‌های جبران ناپذیر و افسوس مواجه خواهیم بود.

وی در پایان این آئین، ضمن تقدیر از فرهنگیان ارزشمند، با تأکید بر این امر که دانشجویان دانشگاه‌های فرهنگیان و تربیت معلم، به محض ورود به دانشگاه بخشی از بدنۀ آموزش‌وپرورش به حساب می آیند و علاوه بر این که آنان به تحصیل علم توجه ویژه ای دارند، می بایست به آنان توجه شود، اظهار کرد: امید آن داریم که معلمین ایران زمین، دانش‌آموزانی را تربیت کنند تا مثل خودشان، خلاق، شجاع دین دار و اخلاق مدار باشند.

گفتنی است در این آئین با حضور مدیر و شورای معاونین آموزش‌وپرورش و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران پاکدشت از 35 دانش‌آموز برگزیدۀ راه یافته به دانشگاه‌های سراسری تقدیر به عمل آمد.

خبرنگار: امین کردبچه چنگی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار