قاسمی: تنها راه تبری‌جستن از ترامپ، لغو تمامی تحریم‌ها است

تهران (پانا) - سفیر ایران در پاریس تاکید کرد اولین گام و تنها راه ابراز حسن‌نیت و تبری جستن از اقدامات نامتعارف و خلاف موازین بین‌المللی رئیس‌جمهور پیشین که نهایتا با چهره واقعی نمایان و عیان شده نزد مردم آمریکا و جهانیان میز ریاست را ترک کرد، لغو تمامی تحریم‌ها علیه ملت بزرگ ایران است.

کد مطلب: ۱۱۶۱۷۹۴
لینک کوتاه کپی شد
قاسمی: تنها راه تبری‌جستن از ترامپ، لغو تمامی تحریم‌ها است

به گزارش روابط عمومی سفارت ایران در پاریس، بهرام قاسمی در یادداشتی نوشت:

«برجام برجام است، با همه عناصر و اعضا و تفاهمات برآمده از آن که طی یکی از کم‌سابقه‌ترین مذاکرات دشوار و زمانبر تاریخ معاصر، نهایتا در ۱۴ جولای ۲۰۱۵ مورد توافق قرار گرفت. بعد از خطای راهبردی و نقض عهد و رفتار خصمانه ایالات متحده و بدعهدی برخی دیگر از شرکا، اکنون در شرایط جدید باید قبل از هر چیز، زیان‌های مادی و معنوی ناشی از خروج یکجانبه آمریکا از برجام و برقراری بی‌سابقه‌ترین تحریم‌ها علیه متعهدترین عضو آن یعنی ایران جبران شود.

برجام همچنان با همان ترکیب و با تمامی ابعاد و مولفه‌ها و عناصری که در کنار هم توافقی تاریخی و بین‌المللی را به فرجام رساندند، فقط برجام است، دولت جدید ایالات متحده در کنار تمامی ادعاهای خود در صحنه بین‌المللی و داخلی مبنی بر بازگشت به تعهدات پیشین و تلاش برای اینکه شاید بتواند در حدی و قدری آب‌های رفته را به جوی بازگرداند، باید بی‌کم و کاست به یکی از مهمترین و اساسی‌ترین شاخصه آن بی‌عهدی‌ها در صحنه جهانی و به تعهدات خود در برجام بازگردد.

نخستین گام و تنها راه ابراز حسن‌نیت و تبری جستن از اقدامات نامتعارف و خلاف موازین بین‌المللی رئیس‌جمهور پیشین که نهایتا با چهره واقعی نمایان و عیان شده نزد مردم آمریکا و جهانیان میز ریاست را ترک کرد، لغو تمامی تحریم‌ها علیه ملت بزرگ ایران است. همگان برجام را با تمامی ابعاد و مشخصه‌های مورد تائید قطعنامه ۲۲۳۱ و تنها با همان اعضای متعهد گرد میز ۲۰۱۵ آن می‌شناسند. حیات و بقای برجام به انجام دقیق تعهدات بدعهدان و زودرفتگان بستگی دارد. با نابوده‌ها کاری نیست.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار