قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تشریح کرد

اعلام جزئیات برپایی مراسم یوم‌الله 22 بهمن

تهران (پانا) - قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خبر داد مراسم 22 بهمن امسال از ساعت 10 صبح چهارشنبه 22 بهمن آغاز می‌شود و مسیرهای مجزا و مشخصی برای حرکت موتور، دوچرخه و نیز برای خودروها در نظر گرفته شده است.

کد مطلب: ۱۱۶۱۷۸۷
لینک کوتاه کپی شد
اعلام جزئیات برپایی مراسم یوم‌الله 22 بهمن

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، نصرت الله لطفی با تشریح رایزنی‌های مختلفی که برای برگزاری مراسم یوم الله 22 بهمن امسال در شرایط شیوع کرونا انجام شده گفت: با بررسی جوانب مختلف و همچنین طبق نظرسنجی به عمل آمده 70 درصد مردم، تصمیم بر این شد تا راهپیمایی 22 بهمن امسال به صورت خودرویی و موتوری صورت گیرد.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در نشست خبری اعلام برنامه‌های 22 بهمن امسال که صبح امروز در دفتر مرکزی این شورا برگزار شد، افزود: برنامه‌های امسال کاملا متفاوت با سال‌های قبل است. همه شما واقف هستید که بزرگداشت دهه فجر و 22 بهمن یک مراسم نمادین مانند سایر کشورها نیست و یک پدیده استثنایی در تمام جهان نه به عنوان یک جشن بلکه تجدید پیمان با اسلام و آرمان‌های بنیانگذار انقلاب اسلامی است که آثار و برکات بسیار زیادی داشته و دارد چرا که این ایام، ایام پیروزی حق بر باطل است و حضور مردم در صحنه نشان‌دهنده عظمت ایران اسلامی است.

وی افزود: برای برگزاری بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی معمولا از ماه‌ها قبل برنامه‌ریزی می‌شود و از نیمه شهریور در قالب 24 کارگروه تخصصی به یمن چهل و دومین سالگرد انقلاب اسلامی بیش از 42 عنوان فعالیت برنامه ریزی شد و با همراهی مردم در شرایط کرونایی با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی مراسم را از روز 12 بهمن آغاز کردیم.

لطفی ادامه داد: اکنون ایران اسلامی یه برکت انقلاب اسلامی در مقایسه با سال‌های قبل در اوج اقتدار در عرصه بین المللی است و با تمام افتخارات در عرصه های مختلف جهانی چون کوه ایستاده است و امیدواریم امسال هم بتوانیم دین خود را ادا کنیم.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با بیان این که روز 22 بهمن امسال را به نام شهید حاج قاسم سلیمانی نامگذاری کرده‌ایم، خاطرنشان کرد: در سال کرونایی، محرم کرونایی ماندگاری ثبت شد و ان شاءالله 22 بهمن ماندگاری نیز رقم خواهد خورد.

وی اضافه کرد: جشن بزرگ سراسری شکوه صبر و صلح از ساعت 18:30 شامگاه سه شنبه، 21 بهمن، با محوریت آستان قدس رضوی از برنامه های این ایام است و همچنین با اهتمام ستاد کل نیروهای مسلح نورافشانی 30 مرکز استان و حداقل 400 شهرستان را در 21 بهمن همراه با پویش بانگ تکبیر شکوه انقلاب اسلامی در اقصی نقاط میهن اسلامی را خواهیم داشت.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی افزود: بیش از 70 درصد از مردم در نظر سنجی انجام شده به خودرویی و موتوری بودن مراسم 22 بهمن رای دادند و در ستاد مقابله با بیماری کرونا نیز رسما مصوب شد که در سراسر کشور راهپیمایی خودرویی، موتوری خانوادگی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه امسال فراخوانی برای راهپیمایی و تجمع نخواهیم داشت تصریح کرد: طبق مصوبه ستاد مقابله با بیماری کرونا هیچ برنامه‌ای برای راهپیمایی و تجمع نخواهیم داشت و ان شاالله چهارشنبه جشن چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به صورت متفاوت و به شکل خودرویی و موتوری و همچنین در فضای مجازی برگزار خواهد شد.

وی تاکید کرد: در تمام شهرها و روستاها، محور برنامه های خود را مساجد قرار خواهیم داد و مبدا راهپیمایی خودرویی و موتوری نیز از مساجد خواهد بود و علاوه بر این، خلاقیت مردم در تزئین خودروها و موتورها و دوچرخه ها پاسخی است به دشمنان و پیام مردم ایران را منتقل خواهد کرد. همچنین تجلیل ویژه ای از بهترین تزئین های مردم از خودروها و موتورها با شعار هر خودرو یک پرچم، در همه استان های کشور خواهیم داشت.

لطفی با بیان این که امسال مردم عزیز کشورمان در فضای مجازی نیز می توانند در راهپیمایی 22 بهمن شرکت کنند، گفت: در میدان آزادی تهران در روز 22 بهمن، نمونه هایی از دستاوردهای عزیزان در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به نمایش گذاشته می‌شود.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اعلام کرد: در تهران در مجاورت برج آزادی و در شهرستان‌ها در جایگاه‌های ویژه، مراسم و برنامه‌هایی مانند قرائت قطعنامه، اجرای سرود و سخنرانی همانند سال‌های قبل برگزار خواهد شد و برنامه‌ها از طریق صداوسیما و بستر فضای مجازی برای عموم مردم منعکس خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: شروع برنامه‌های امسال در تهران از ساعت 10 صبح چهارشنبه 22 بهمن است و مسیرهای ویژه و جداگانه‌ای برای موتور و دوچرخه و مسیرهایی هم برای خودروها در نظر گرفته شده است.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تاکید کرد: برگزاری راهپیمایی نمادین، به این معنا نیست که ما قشر خاصی را در قالب راهپیمایی موتوری و خودرویی هماهنگ کنیم، بلکه صرفاً قالب برگزاری راهپیمایی تغییر کرده، اما مراسم بزرگداشت 22 بهمن امسال نیز با حضور همه اقشار مردم برگزار خواهد شد.

لطفی با اشاره به سخنران ویژه تهران که طبق روال معمول رئیس جمهور است، گفت: در تهران تدابیر لازم برای حضور رئیس جمهور محترم در جایگاه ویژه در میدان آزادی همانند سال‌های گذشته صورت گرفته است و ما به شکل رسمی از رئیس‌جمهور دعوت کردیم تا برای سخنرانی حضور داشته باشند منتها هنوز پاسخی به دعوت ما داده نشده است.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ادامه داد: به فضل خدا روز چهارشنبه تجدید میثاق با انقلاب در بیش از هزار شهر و روستا برگزار می‌شود و در همه شهرها و روستاها نیز با محوریت مساجد همزمان با یوم الله بیست و دوم بهمن حماسه‌ای دیگر از حضور و مشارکت حضور مردم در صحنه انقلاب ثبت خواهد شد.

مسیر‌های تردد ویژه موتور سیکلت در راهپیمایی ۲۲ بهمن:

مسجد امام حسین (ع)، میدان امام حسین (ع)، خیابان انقلاب، میدان انقلاب، خیابان آزادی، میدان آزادی

مسجد دارالسلام، میدان منیریه، خیابان شهید معیری، خیابان کارگر، میدان انقلاب، خیابان آزادی، میدان آزادی

مسجد الجواد (ع)، میدان هفت تیر، خیابان شهید آیت الله مفتح، خیابان انقلاب، خیابان آزادی، میدان آزادی

مسجد حضرت امیر (ع)، خیابان کارگر شمالی، میدان انقلاب، خیابان آزادی، میدان آزادی

مسجد حضرت مهدی (عج)، خیابان ستارخان، خیابان شادمهر، خیابان آزادی، میدان آزادی

مسجد حضرت حجت ابن الحسن (عج)، خیابان رودکی، خیابان آزادی، میدان آزادی

مسیر تردد خودرو‌ها در راهپیمایی ۲۲ بهمن:

مسجد جامع ابوذر، میدان ابوذر، خیابان ابوذر، بزرگراه شهید آیت الله سعیدی، میدان آزادی

مسجد امام هادی (ع)، خیابان شهید آقایی، میدان معلم، خیابان تختی، بزرگراه شهید آیت الله سعیدی، میدان آزادی

مسجد امام سجاد (ع)، خیابان آیت الله اشرفی اصفهانی، فلکه دوم صادقیه، خیابان محمدعلی جناح، میدان آزادی

مسجد امام جعفر صادق (ع)، فلکه دوم صادقیه، خیابان محمدعلی جناح، میدان آزادی

مسجد جامع رسول اکرم (ص)، خیابان تهرانسر، بلوار شاهد، بلوار گلها، بزرگراه فتح شرق، میدان فتح، بزرگراه آیت الله سعیدی، میدان آزادی

مسجد نظام مافی، بلوار آیت الله کاشانی، فلکه دوم صادقیه، خیابان محمدعلی جناح، میدان آزادی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار