آغاز واکسیناسیون کرونا در فارس، همزمان با سراسر کشور

شیراز (پانا) - رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز از آغاز واکسیناسیون کرونا در فارس، از فردا و همزمان با سراسر کشور خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۶۱۷۶۵
لینک کوتاه کپی شد
آغاز واکسیناسیون کرونا در فارس، همزمان با سراسر کشور

مهرزاد لطفی با اشاره به ورود نخستین محموله واکسن کرونا به کشور در روزهای اخیر، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، نخستین گروه هدف دریافت این واکسن، کارکنان بخش‌های مراقبت ویژه هستند.

او با اشاره به ضرورت صحت و دقت کافی در اجرای این واکسیناسیون، از اعضای این ستاد خواست تا نسبت به این امر، اهتمام جدی داشته باشند.

رئیس دانشگاه علوم پرشکی شیراز همچنین از پیش‌بینی سه پایگاه تزریق واکسن برای کارکنان بخش‌های مراقبت ویژه در استان برای آغاز این واکسیناسیون خبر داد.

لطفی با بیان اینکه مردم و کادر بهداشت و درمان در یک سال گذشته، ایام سختی را سپری کرده‌‍اند، نسبت به اثربخشی این واکسیناسیون در کاهش این چالش‌ها ابراز امیدواری کرده و بر ضرورت برنامه‌ریزی دقیق برای اجرای مطلوب این اقدام در استان و هماهنگ با دیگر مناطق کشور تاکید کرد.

او در ادامه ضمن پیگیری روند اجرایی مصوبات نشست‌های پیشین ستاد دانشگاهی مدیریت کرونا، روند ابتلا در شهرهای مختلف استان را مورد بررسی قرار داد.

پیگیری فعالیت بخش‌های مختلف حوزه سلامت استان در ایام نوروز، از دیگر محورهای نشست امروز این ستاد بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین نحوه فعالیت آزمایشگاه‌های تشخیصی استان، علت‌های جان باختن مبتلایان در روز گذشته تاکنون و روند پذیرش بیماران در بخش‌های عادی و ویژه کووید ۱۹ در استان را ارزیابی کرد.

دیگر معاونان و مدیران ارشد دانشگاه نیز با ارائه پیشنهادات مرتبط با اجرای واکسیناسیون در استان برای بهبود روند این اقدام، گزارشی از آخرین اقدامات مربوط به روند عملیاتی مصوبات نشست‌های پیشین ستاد را اعلام کردند.

میزان مراجعه به مراکز منتخب تشخیص و درمان سرپایی کرونا در استان، برنامه‌ریزی برای فعالیت ستاد تسهیلات نوروزی دانشگاه و روند اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی، از دیگر مباحث مطرح شده در نشست امروز بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار