امانی: طراحی آموزشی اولین گام در ارتقای یادگیری دانش‌آموزان است

تهران (پانا) - دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت که الگو طراحی آموزشی اولین گام در ارتقای یادگیری دانش‌آموزان در سطح مدرسه است، آموزش صحیح چارچوب یادگیری دانش‌آموزان را تغییر می‌دهد.

کد مطلب: ۱۱۶۱۷۵۱
لینک کوتاه کپی شد
امانی: طراحی آموزشی اولین گام در ارتقای یادگیری دانش‌آموزان است

به گزارش روابط عمومی شورای عالی آموزش و پرورش، محمود امانی گفت: توجه به سطوح رشد شناختی لازمه آموزش مطلوب است.

وی وظیفه اصلی آموزش و پرورش را منحصر به آموزش و پرورش دانست و اضافه کرد: پرورش با آموزش حاصل می شود. آموزش و پرورش کارآمد آموزش می دهد و همه ی پرورش ها از آموزش نشأت می گیرند باید نگاه خود را به مفهوم آموزش وسعت بخشیم.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به اینکه آموزش صحیح در سایه طراحی آموزشی کارآمد تجلی پیدا می کند، گفت: الگو طراحی آموزشی اولین گام در ارتقا یادگیری دانش آموزان در سطح مدرسه است، آموزش صحیح چارچوب یادگیری دانش آموزان را تغییر می دهد.

امانی با تاکید بر استفاده از رسانه های پرشمار در فرآیند یادگیری اظهار داشت: اخلاق حرفه ای مربوط به آموزش حرفه ای است معلم باید نگاه خود را به طور یکسان به همه ی دانش آموزان معطوف دارد تا با طرح درس و مسائل به یک مدل حرفه ای برسد .

وی با اشاره به اینکه ارائه آموخته ها تحت عنوان برونداد یادگیری توسط دانش آموزان، افزود: طراحی آموزشی به منزله ترسیم سفری است که از مبدأ به مقصد می رسد که با تعیین فعالیت های یادگیری یاد گیرنده در فرآیند یادگیری با طی این مسیر به رشد و خلاقیت دست می یابد.

امانی با اشاره به اینکه توجه به پیش دانسته های دانش آموزان در طراحی آموزشی نقش مهمی دارد، اظهار داشت: تعیین هدف از جنس شایستگی را اولین گام در ساماندهی یادگیری- یاددهی است بنابراین طراحی باید دارای رشد، سیر منطقی، گسترده و دارای روند تدریجی باشد تا با شروع خوب به چشم انداز وسیعی برسد.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در پایان تاکید کرد: کلاس مطلوب دارای تنوع حداکثری تولید محتوا است توجه به فعالیت های درون و بیرون کلاس دانش آموزان از آن به عنوان فعالیت معکوس یاد می شود که با تولید مهارتهای جستجو و ابزارهای خود ساخته تنوع آموزشی افزایش می یابد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار