دبیر کارگروه کرونای اداره کل بهزیستی استان اصفهان:

واکسیناسیون کرونا در مراکز جمعیتی بهزیستی اصفهان انجام می‌شود

اصفهان (پانا) - دبیر کارگروه کرونای اداره کل بهزیستی استان اصفهان اعلام کرد هماهنگی‌های لازم با دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برای واکسیناسیون واکسن «اسپوتنیک وی» برای مددجویان مراکز جمعیتی انجام شده است.

کد مطلب: ۱۱۶۱۷۴۸
لینک کوتاه کپی شد
واکسیناسیون کرونا در مراکز جمعیتی بهزیستی اصفهان انجام می‌شود

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان اصفهان، پژمان پورشبانان با بیان اینکه سازمان بهزیستی در بحران کرونا به سه صورت مراقبت در منزل، مراکز شبانه روزی و مراکز روزانه به مددجویان خدمات ارائه می‌دهد، اظهار کرد: از حدود یک ماه گذشته که شرایط شیوع کرونا در استان اصفهان بهبود یافت مراکز توانبخشی روزانه اجازه فعالیت با حداکثر ۳۰ درصد ظرفیت را دریافت کردند.

امکان تعطیلی مجدد مراکز روزانه وجود دارد

وی افزود: در حال حاضر آموزش‌ها به صورت فردی است و باید توجه داشت که روند صعودی را در شیوع کرونا داریم و احتمال بازگشت محدودیت‌ها به مراکز بهزیستی وجود دارد.

دبیر کارگروه کرونای اداره کل بهزیستی استان اصفهان با بیان اینکه مقررات سختگیرانه در زمینه پذیرش مددجویان در مراکز شبانه روزی داریم، افزود: در شرایط قرمز تنها با دستور دادستان انجام می‌شد و امروز نیز چنانچه خانواده در شرایط اضطرار قرار داشته باشد با طی همه مراحل مورد نیاز پذیرش صورت می‌گیرد.

ابتلای ۴۷ مددجوی بهزیستی در اصفهان به کرونا

وی با بیان اینکه از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۴۷ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز تحت پوشش بهزیستی اصفهان شناسایی شده است؛ اضافه کرد: از این تعداد تاکنون ۱۵ نفر جان خود را از دست داده‌اند که هیچ یک از فوتی‌ها کودک نبوده‌اند.

پورشبانان با بیان اینکه سه نفر از فوتی‌های کرونا در مراکز شبانه روزی بهزیستی بیماری زمینه‌ای داشته‌اند، تصریح کرد: اغلب این افراد سالمند بوده‌اند و تعدادی نیز در مراکز اعصاب و روان و معلولان جسمی و ذهنی بوده‌اند.

واکسیناسیون آنفلوآنزا در مراکز شبانه روزی بهزیستی اصفهان

وی با بیان اینکه برای ۶ هزار و ۵۰۰ نفر از مددجویان ساکن در مراکز و پرسنل فعال در مراکز شبانه روزی واکسیناسیون آنفلوآنزا انجام شد، اضافه کرد: برای این امر پنج هزار دوز واکسن در اختیار این سازمان قرار گرفت.

دبیر کارگروه کرونای اداره کل بهزیستی استان اصفهان با بیان اینکه با توجه به ورود واکسن «اسپوتنیک وی» به کشور مددجویان ساکن در مراکز تحت پوشش بهزیستی پس از کادر درمان در اولویت هستند، ابراز کرد: در این زمینه هماهنگی لازم با معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان انجام شده است.

وی ادامه داد: در نظر داریم برای این امر مددجویان ساکن در مراکز جمعیتی را در اولویت قرار دهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار