رییس دادگستری جیرفت:

میانجیگری و رفع خصومت‌ها با کمک مردم، یکی از اهداف حوزه قضایی جیرفت است

کرمان(پانا) - رئیس دادگستری جیرفت گفت صلح و سازش، داوری و میانجیگری و حل اختلافات و رفع خصومت‌ها با کمک مردم یکی از اهداف این حوزه قضایی به شمار می رود.

کد مطلب: ۱۱۶۱۷۲۸
لینک کوتاه کپی شد
میانجیگری و رفع خصومت‌ها با کمک مردم، یکی از اهداف حوزه قضایی جیرفت است

اصغر ستایی مختاری پس از حضور در محل یکی از پاساژهای جیرفت و بازدید از محل اختلاف سهامداران آن با تاکید بر لزوم گسترش فرهنگ صلح و سازش، اظهار کرد: صلح و سازش و حل مسائل اجتماعی با سخن گفتن و گفت و گو توسط خود مردم و جلوگیری از اینکه مسائل اختلافی به دادگاه کشیده شود، اصل مهمی است که باید آن را در بین مردم نهادینه کنیم.

رئیس دادگستری جیرفت گفت: همچنین اگر در بازار و در حوزه داد و ستد هم اختلافی بین افراد پیش بیاید، باید ریش سفیدان و بزرگان آن صنف ورود کنند و به جای دادگاه، مشکل را با مصالحه و سازش حل کنند.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از مسائل مختلف حقوقی که بین افراد ایجاد می شود با ریش سفیدی و مصالحه قابل حل است.

رییس دادگستری جیرفت ادامه داد : سیدگی پرونده دعاوی حقوقی در دادگستری، مشمول پرداخت هزینه‌های زیاد و صرف وقت است؛ در حالیکه در صورت رضایت طرفین بر استفاده از ظرفیت شورای حل اختلاف، این نهاد سازشی، موضوع را با نهایت دقت و با هزینه‌های بسیار کمتر به سامان می‌رساند.

حسین سلامی، دادستان جیرفت نیز گفت: اختلاف بین سهامداران این پاساژ به دلیل عدم شفاف سازی در مسایل مالی است و امیدوارم با وفاق و همدلی بین طرفین موضوع حل و فصل شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار