رییس اتحادیه مرغداران میهن در گفت وگو با پانا:

مشکلات تامین نهاده های دام و طیور ادامه دارد / افزایش شدید قیمت نهاده ها

خبرگزاری پانا: رییس اتحادیه مرغداران میهن با اشاره به افزایش قیمت نهاده دام و طیور اظهار کرد: قیمت ذرت به بیش از 900 تومان و سویا بیش از 1100 تومان است و دلیل این افزایش قیمت عدم عرضه نهاده های وارداتی به بازار است .

کد مطلب: ۱۱۶۱۷۲
لینک کوتاه کپی شد

هدایت اصغری در گفت وگو با خبرنگاراقتصادی پانا ، خاطرنشان کرد وارد کنندگانی که نهاده های دام و طیور به کشور وارد کرده اند از عرضه به بازار خودداری می کنند .

وی افزود: ادامه شرایط موجود موجب خواهد تا تولید کنندگان با کاهش شدید تولید قادر به تامین نیاز داخلی نیز نباشند.


رییس اتحادیه مرغداران میهن با اشاره به نیاز 60 تا 65 هزار تنی تولید تخم مرغ ، تصریح کرد: تولید کنونی تخم مرغ 80 هزار تن است که به معنای مازاد 20 هزار تنی و صادرات مناسب تخم مرغ است اما با عدم تامین نهاده ها مرغداران مرغ ها را برای کشتار روانه کشتار گاه خواهند کرد و قیمت تخم مرغ به نحو قابل ملاحظه ای افزایش خواهد یافت .


اصغری تصریح کرد: اختلاف میان بانک مرکزی و دستگاههای اجرایی باید هر چه زودتر برطرف و در این زمینه به تفاهم برسند .


وی درباره ذخیره سازی نهاده های تولید توسط شرکت پشتیبانی امور دام بیان کرد: ذخایر پشتیبانی امور دام محدود است و تنها در بخش مرغ تخم گذار 220 هزار تن مصرف وجود دارد .


رییس اتحادیه مرغداران میهن تاکید کرد: ذخایر پشتیبانی امور دام بسیار محدود و برای شرایط اضطرار است و نباید اجازه داد تا کشور به شرایط اضطرار نزدیک شود .


اصغری عنوان کرد: واحدهای مرغ تخم گذار گله های خود را برای کشتار روانه کشتارگاه کرده اند که این شرایط برای آینده تولید هشدار دهنده است.


رییس اتحادیه مرغداران میهن با اشاره به اینکه واردکنندگان نهاده های دام و طیور به دلیل عدم تخصیص ارز 1226 تومانی به واردات از عرضه نهاده های وارد شده به بازار خوداری می کنند ، تصریح کرد: مطابق قانون بودجه ارز تک نرخی است اما به منظور تامین ارز 1226 تومانی به کالاهای اساسی در یکی از بندهای لایحه 11 هزار میلیارد تومان تخصیص یافته است .


رییس اتحادیه مرغداران میهن با اشاره به نیاز 60 تا 65 هزار تنی تولید تخم مرغ ، تصریح کرد: تولید کنونی تخم مرغ 80 هزار تن است که به معنای مازاد 20 هزار تنی و صادرات مناسب تخم مرغ است اما ادامه شرایط موجود موجب خواهد تا با کاهش شدید تولید قادر به تامین نیاز داخلی نیز نباشد .


رییس اتحادیه مرغداران میهن بیان کرد: بانک مرکزی به نظر کارشناسی وزارتخانه های صنعت و کشاورزی توجهی نمی کند و به نظر می رسد که مداخله مستقیم معاونت اول یا شخص رییس جمهورمی تواند به حل مشکل موجود کمک کند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار