135 هزار بازدید از آثار اولین دوره پویش های کشوری غدیر و فاطمیه

مشهد(پانا)- دبیر پویش های کشوری غدیر و فاطمیه گفت: اختتامیه اولین دوره از "پویش های کشوری غدیر و فاطمیه"، در سالن همایش های کشوری کتابخانه فاخر کانون قلم، برگزار شد که طی مراسم رسمی و با حضور مسئولان فرهنگی، از تولید کنندگان آثار برتر تقدیر شد و در ادامه مربیان برتر کشوری که دانش آموزان را در تولید آثار فاخر یاری کرده بودند نیز مورد تجلیل قرار گرفتند.

کد مطلب: ۱۱۶۱۶۷۳
لینک کوتاه کپی شد
135 هزار بازدید از آثار  اولین دوره  پویش های کشوری غدیر و فاطمیه

حسین غفورزاده در گفت و گو با پانا اظهار کرد: این مجموعه از پویش های کشوری، در قالب همکاری "آموزش و پرورش" با "ستاد قرآن و عترت" و "بنیاد مردم نهاد آل یاسین" و "مجموعه پروفسور کودک" و نیز "رسانه تخصصی کودک و نوجوان بازی سلام" و نیز همکاری سایر نهادهای فعال مردمی، هیئات و مساجد، به اجرا درآمده بود.

وی گفت: پس از فراخوان در مجموع، 13 هزار اثر در مرحله اول جذب شدند که 2 هزار اثر به بخش داوری راه پیدا کرد. همچنین مجموع بازدید ها از آثار، به تعداد 135 هزار بازدید رسید.
وی ادامه داد: این مجموعه از پویش ها برای تکریم مخاطبان، با هشت انشعاب برگزار شد تا آثار هر قشر و گروه از مخاطبان، به طور خاص و حرفه ای مورد تحلیل قرار گیرد. جهت استعداد یابی و داوری حرفه‌تر آثار، محتوای انگیزشی و معرفتی ای به اقتضای هر قشر، برای هر یک از انشعاب ها تدوین گشت.

غفورزاده در ادامه افزود: این مجموعه از پویش های کشوری غدیر و فاطمیه، تلاش شبانه روزی عزیزانی بود که اکثرا بدون چشم داشت مالی انجام شد. از سراسر کشور، متخصصان مخلص و غیور، برای ترویج فرهنگ اهل بیت علیهم السلام، از هیچ تلاشی فروگزاری نکردند، که جا دارد خاک پای این پاک نیَّتان را سرمه چشم خود کنم.
غفورزاده دبیر این مجموعه از پویش ها گفت: فارغ از آن اهدافی که در پوستر ها درج شده است؛ ما تلاش کردیم تا در این شرایط، دانش آموزان با همراهی خانواده و تحت هدایت مربیان پرورشی، غدیر و فاطمیه را پرشور تر از هر زمانی برگزار کنند. این پویش ها دانش آموز را هدایت میکرد تا جهت تولید آثار فاخر به مطالعه راجع به مبانی غدیر و فاطمیه بپردازد. در عین حال، سه هدف اصلی، ترویج اخلاق علوی و فاطمی، تعامل دانش آموز، خانواده و مربی پرورشی و تعظیم شعار غدیر و فاطمیه در فضای حقیقی و مجازی انتخاب شد که در قالب و بخش های "هنر های دیجیتال، نگارش، حفظ و پاسخ، آثار هنری و زیباسازی، خدمتگزاری و نیز بخش آزاد، آثار پذیرش می‌شدند.

وی درباره دستاورد های این پویش گفت: اول اینکه اتفاقی در این پویش ها و جشنواره ها رقم خورد که در نوع خود کم نظیر است. به کمک رسانه ها و همچنین به تلاش های بی وقفه ی گروه متخصصان فناوری اطلاعات، اسامی بسیاری از شرکت کنندگان، در فضای مجازی سئو شد. یعنی اگر نام شرکت کننده را در موتور های جست و جو، درج کنیم، اولین پیشنهادات آنها، اسامی این کودکان و نوجوانان در کنار آثارشان است. همچنین با بارگزاری هزاران اثر در فضاهای مجازی، از این پتانسیل برای نشر محتوای دینی بهره گیری شد. تا به جاودانگی بیشتر این آثار و پر شدن فضای مجازی ار محتوای مذهبی کمک شود. ونکته سوم اینکه در این مجموعه از پویش ها، انیمیشن های کوتاه کودکانه و همچنین کتب مرتبط تولید و تالیف شد. رویکرد دبیر خانه در تولید انیمیشن و کتاب کودک و کتاب بزرگ سال، این است که زحمات کشیده شده، صرفا معطوف به این سال نشود و بتوان این محتوا را در گذر زمان برای عموم قابل دسترس و قابل استفاده کرد.

وی افزود: در مراسم اختتامیه از ۶ عنوان کتاب با عناوین همیار مدرس،از اشک‌های پدر می‌کاهم، خورشید کبود، کتاب بازی تستامنت(وصیتنامه)،جواب سلام وکتاب اصول ۱۳ گانه بازی کلاسی رونمایی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار