بخشی زاده: بزرگان رادیو جریان ساز بودند

محمدزاده: قدمت برنامه های استعدادیابی در رادیو بیشتر از تلویزیون است

تهران (پانا) - آیین نکوداشت پیشکسوتان طنز رادیو و تقدیر از برگزیدگان فصل هفتم و هشتم مسابقه "یک دو صدا" در محل سالن شهدای رادیو با حضور بخشی زاده، معاون صدای جمهوری اسلامی ایران و محمدجعفر محمدزاده، مدیر رادیو ایران برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۶۱۶۶۲
لینک کوتاه کپی شد
بخشی زاده: بزرگان رادیو جریان ساز بودند

بخشی زاده، معاون صدای جمهوری اسلامی ایران گفت: این جلسه برای پاسداشت و نکوداشت از تجربیات است. حوزه فرهنگ به گونه ای است که با یک گل بهار می شود. در صده هفتم و هشتم، سعدی و حافظ را داریم و تک نفره هستند اما در جامعه بشری اثرگذارند.

وی افزود: در رادیو بزرگان زیادی داشتیم که یادشان همچنان جریان ساز است و یکی از این بزرگان "منوچهر نوذری" است. عاطفه سرشار این انسان ها همیشه درس آموز است. به گفته امام علی(ع) بهترین کلام کم باشد و شنونده را ملول نکند.

بخشی زاده با اشاره به اینکه این گونه جلسات برای شکرگزاری از خداوند است از "جواد انصافی" و "امیر پارسی" بخاطر زحمات تمامی این سالهای شان تقدیر کرد.

محمدزاده، مدیر شبکه رادیو ایران با تبریک ایام دهه فجر گفت: رادیو ایران جایگاه پیشکسوتان است که همیشه رفتارهای شان برای ما درس آموز است. در این سه سال با افتخار در اینجا خدمت کردم چون من پشت نام بزرگ "ایران" خودم را محفوظ داشتم. تاریخ ماندگاری دارد، در سرزمین ایران هیچگاه آفتاب غیرتوحیدی نتابیده است. از سوی دیگر فرهنگ غنی با زبان فارسی همیشه ایجاد افتخار کرده و من با نام ایران هرروز بزرگ می شوم.

وی عنوان کرد: رادیو ایران طنز های اصلی صدا و سیما را پوشش داده و "صبح جمعه" با قدمت چهل ساله و "کوی نشاط" با سابقه ده سال و برنامه های دیگر از این جمله اند. طنز با هجو متفاوت است. "هجو" زدگی و دوری می آورد اما طنزپردازان تاریخ ما همیشه هستند. زیرا طنزپرداز با کسی دشمنی و مسئله شخصی ندارد. از این رو بزرگانی چون آقای پارسی و آقای انصافی هر روز محبوب تر از گذشته هستند.

وی افزود: ما در رادیو ایران به معنای واقعی طنز نگاه می کنیم. با طنز می توان درجه حرارت و سنحش فشار جامعه است. راذیو ایران خانه طنز و طنزپردازان است.

محمدزاده با اشاره به اینکه از گذشته تقدیر از پیشکسوتان رادیو ایران انجام می شد، گفت: از مرحوم "صادق عبدالهی" گرفته تا خانم "شمسی فضل الهی" و خانم "نشیبا" تقدیر شدند. از آقای "جاویدنیا" و آقای "محبی" تقدیر شد و امروز هم به سراغ برنامه "کوی نشاط" آمدیم. آقای انصافی و آقای پارسی خانه اول شان رادیو بوده و اگر بارقه طنزشان در تلویریون هست شروع کارشان از رادیو بوده است.

مدیر رادیو ایران با اشاره به برنامه استعدادیابی "کوی نشاط" در رادیو ایران گفت: قبل از "عصر جدید" در تلویزیون برنامه استعدادیابی "یک دو صدا" برگزار می شد. آنچه در رادیو ایران اتفاق افتاد، گرامی داشت زبان فارسی است و کلمات فارسی پیشنهادی زیادی در جامعه منتشر شد.

در انتهای برنامه از انصافی و پارسی تقدیر شد و تابلوی نمادین آنها جهت نصب در مکان رادیو ایران رونمایی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار