هوای تهران آلوده شد

تهران (پانا) - کیفیت هوای ‌پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته و هم‌اکنون (۲۰ بهمن ماه) برای گروه‌های حساس ناسالم بوده‌ است و تداوم این شرایط تا فردا نیز ‌پیش‌بینی می‌شود.

کد مطلب: ۱۱۶۱۶۴۳
لینک کوتاه کپی شد
هوای تهران آلوده شد

براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، ‌پیش‌بینی‌های انجام‌ شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران نشان می‌دهد که در صبحگاه امروز (۲۰ بهمن ماه) کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده ناسالم و ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفته که ناشی از عدم وزش باد مؤثر و انباشت آلاینده‌ها طی ساعات گذشته است.

طی روز نیز شرایط نسبتا پایدار بر جو حاکم خواهد بود و عدم وزش باد مؤثر باعث تجمع آلاینده‌ها می‌شود و کیفیت هوا در وضعیت نامطلوب باقی خواهد ماند. با تداوم این شرایط جوی تا اواخر وقت همراه با افزایش ترافیک شامگاهی، برقراری وضعیت ناسالم و ناسالم برای گروه‌های حساس در بیشتر مناطق پایتخت پیش‌بینی می‌شود، هرچند با افزایش نسبی تندی باد در ساعات پایانی امشب (۲۰ بهمن ماه) تا حدودی از غلظت آلاینده‌ها کاسته خواهد شد.

صبح فردا (۲۱ بهمن ماه) با کاهش تندی باد و افزایش تردد خودروها انتظار می‌رود غلظت آلاینده‌ها به‌ویژه ذرات معلق افزایش پیدا کند و کیفیت هوا در مناطق پرتردد در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار بگیرد. پایداری جوی همراه با عدم وزش باد در بیشتر ساعات بعدازظهر باعث تجمع آلاینده‌ها خواهد شد.

با افزایش نسبی تندی باد در اواخر وقت فردا (۲۱ بهمن ماه) برقراری وضعیت قابل‌ قبول در بیشتر مناطق دور از انتظار نخواهد بود.

آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۱۰۶ بود وکیفیت هوای پایتخت در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۱۱۹ است و کیفیت هوا در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار