رئیس پلیس‌ راهور گیلان خبر داد:

صدور برگه جریمه « شبانه » برای ۸ تا ۱۰ هزار خودرو در گیلان

رشت (پانا) - رئیس پلیس‌ راهور گیلان از تشدید محدودیت‌های ترافیکی بین‌شهری در استان خبر داد و گفت روزانه بین ۸ تا ۱۰ هزار خودرو در گیلان به سبب ورود به محدوده ترافیکی کرونایی جریمه شبانه می‌شوند.

کد مطلب: ۱۱۶۱۶۲۰
لینک کوتاه کپی شد
صدور برگه جریمه « شبانه » برای ۸ تا ۱۰ هزار خودرو در گیلان

به گزارش اداره راهور گیلان، سرهنگ امیر طالبی از تشدید برخورد پلیس با خودروهای غیربومی در شهرهای نارنجی گیلان خبر داد و اظهار کرد: بر اساس اعلام ستاد مدیریت بیماری کرونا شهرهای رودسر، لاهیجان، آستانه‌اشرفیه، رشت، صومعه‌سرا، رودبار و بندرانزلی در وضعیت نارنجی بیماری کرونا قرار دارند و محدودیت‌های ترافیکی در آن‌ها من‌بعد اعمال می‌شود.

وی با بیان اینکه ورود خودرو از سایر شهرها به محدوده شهرستان‌های نارنجی در گیلان ممنوع است، افزود: خودروهای غیربومی در صورت ورود به این شهرستان‌ها ۵۰۰ هزار تومان جریمه خواهند شد.

رئیس پلیس‌ راهور گیلان با اشاره به اعلام محدودیت‌های ترافیکی به استان‌های شمالی از سوی ستاد ملی کرونا نیز گفت: پلیس‌راه در مبادی سه‌گانه استان یعنی آستارا، چابکسر و رودبار حضور دارد و علاوه بر برگشت خودروهای غیربومی به استان‌های مبدأ، در صورت ورود به گیلان از روزنه‌ها نیز اعمال قانون خواهد کرد.

طالبی همچنین از غیربومی‌های دارای ملک و ویلا در گیلان خواست با وجود میزبانی همه‌ساله گیلانی‌ها از آن‌ها، شرایط کنونی را درک کرده و از حضور در استان بپرهیزند.

وی در خصوص تعیین تکلیف خودروهای غیربومی که پیش از اعلام محدودیت‌ها به گیلان سفرکرده و اکنون قصد برگشت به استان مبدأ را دارند نیز بیان کرد: این خودروها در تمام کمربندی‌های استان مجاز به خروج هستند و در این شرایط به‌هیچ‌وجه اعمال قانون نخواهند شد.

رئیس پلیس ‌راهور گیلان همچنین با اشاره به استمرار محدودیت‌های ترافیکی شبانه از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح نیز افزود: آن دسته از افرادی که برگه تردد عادی از فرمانداری‌ها دارند مجاز به تردد در محدوده شبانه در شهرها نیستند و شمار دارندگان این برگه‌ها در استان، بسیار محدود است.

طالبی با بیان آماری از اعمال قانون‌های صورت گرفته تردد شبانه در گیلان گفت: روزانه در استان بین هشت‌ تا ۱۰ هزار خودرو اعمال قانون می‌شوند که نشان می‌دهد گیلانی‌ها خیلی به محدودیت‌های شبانه واقف نیستند.

وی در توضیح خودروهای غیربومی که بدون توقف از سوی پلیس در معابر شهری اعمال قانون می‌شوند نیز تصریح کرد: در زمان اجرای محدودیت‌های ترافیکی در آذرماه امسال تردد خودروها بسیار کم بود، اما اکنون تردد خودروهای غیربومی به سبب طولانی شدن پروسه محدودیت‌ها بین ساعت ۲۱ تا ۴ صبح بسیار زیاد و نیروی انسانی پلیس وقت و توان مکفی برای توقف خودرو و تسلیم برگه‌های جریمه به صاحبان آن‌ها را ندارد و علاوه بر آن دوربین‌ها نیز در معابر، فرآیند اعمال قانون خودروها را انجام می‌دهند.

رئیس پلیس راهور گیلان با بیان اینکه صاحبان خودروهای غیربومی در صورت داشتن دلیل مستند نباید نگران اعمال محدودیت‌های ترافیکی باشند، افزود: بارها اعلام‌شده برخی از خودروهای غیربومی به دلیل اشتغال یا مراجعه برای درمان و خرید مایحتاج ضروری مجبور به ورود در محدودیت‌ها هستند که در صورت ارائه مستندات کافی به اجرائیات پلیس، قبض جریمه صادره، رفع اثر خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار