دغدغه اولیاءو مدیران مدارس از آموزش مجازی

مشهد(پانا)- مدیر دبیرستان سرافرازان ناحیه شش مشهد مقدس عنوان کرد شیوع بیماری کرونا و آموزش های مجازی موانع زیادی برای فراگیران بوجودآورد و در ابتدا عملکرد دانش آموزان خیلی رضایت بخش نبود.

کد مطلب: ۱۱۶۱۵۷۵
لینک کوتاه کپی شد
دغدغه اولیاءو مدیران مدارس از آموزش مجازی

زهره شریفی ، مدیر دبیرستان سرافرازان ناحیه شش مشهد مقدس در گفت و گو با پانا گفت: عدم آشنایی با فضای مجازی و شیوه آموزش، مشکلات شبکه شاد از مهمترین دغدغه های همکاران و دانش آموزان در ابتدای کار آموزش مجازی بود، ولی با تلاش و پشتکار الان در وضعیت بسیار بهتری قرار گرفته ایم. دانش آموزان در آزمون های آنلاین و تدریس های مجازی خوش درخشیدند و رضایت کامل همکاران و اولیا دانش آموزان را داریم.‌
وی گفت: امیدوارم هر چه سریع تر شاهد بازگشایی مدارس باشیم، زیرا حضور دانش آموزان در مدرسه شور و نشاط دیگری داشته و ارتباط آنها با یکدیگر باعث تقویت روحیه تیمی و بالا رفتن عزت نفس و در نهایت پیشرفت و عملکرد بهتری خواهد شد.
وی ادامه داد: زندگی هدیه خداوند و شیوه زندگی، هدیه ما به خداوند است. این روزها همه زندگی متفاوت و حیرت انگیزی را تجربه می کنند و اگر بخواهیم روزهایی مثمر ثمر داشته باشیم باید بیش از هر وقت دیگری دینداری، دلسوزی، تعهد و مسئولیت پذیری خود را نشان دهیم. جاده های زندگی همیشه صاف و هموار نیستند بلکه دست انداز هایی نیز وجود دارد که بایستی با همت و تلاش موانع را به بهترین نحو ممکن پشت سر بگذاریم. زیرا زیبایی زندگی به راهی است که رفته ایم. امیدوارم بعد ها که از این دوران یاد می کنیم بهترین ها را به یادگار گذاشته باشیم.
معاون آموزشی این دبیرستان ادامه داد: مدرسه محل یادگیری مهارت هایی مانند نظم، مسئولیت پذیری اجتماعی، احترام به دیگران ، آشنایی با هنجار ها و ارزش های اجتماعی و تعامل با سایرین است که متاسفانه با توجه به عدم حضور دانش آموران انجام این مهم با مشکل مواجه شده است.
وی عدم ارتباط مستقیم، اینترنت و خستگی روحی را از مشکلات کلاس های مجازی دانست و گفت: 95 درصد دانش آموزان این آموزشگاه در شبکه شاد حضور مرتب داشته و پنج درصد باقیمانده برایشان بسته های آموزشی خود آموز تهیه و در اختیارشان قرار داده ایم، برای تکمیل تدریس همکاران هر روزه برنامه رسانه ملی نیز اطلاع رسانی می شود.
وی گفت: برخی دانش آموزان دسترسی به گوشی هوشمند ندارند باعث آسیب های روحی و اجتماعی آنها شده است.
یکی از اولیا در گفت و گفت با پانا اظهار کرد: در کلاس های حضوری در مدارس همراه داشتن موبایل ممنوع است اما در آموزش های مجازی یک ابزار ضروری و لازم است این امر تعارض آشکاری است که باید پاسخی روشن از سوی مسئولین برای آن در نظر گرفته شود.
وی افزود: از آن جایی که فشار معلم روی بچه ها زیاد نیست، در نتیجه خانواده ها باید این کمبود را جبران کنند بعضی از دانش آموزان هستند که در این زمینه ناتوان هستند و کار اولیا چند برابر می شود. کلاس های آنلاین نمی تواند جای کلاس های حضوری را بگیرد، زیرا در کلاس های مجازی می شود معلم را دید، از زبان و حرکات او استفاده کرد و مفاهیم را درک کرد، اما در کلاس های آنلاین این امکان وجود ندارد و در نتیجه ممکن است سطح یادگیری تا حدی افت داشته باشد.
مهلا جلالی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار