مشاور ارشد ظریف و نماینده ویژه گوترش در باره تحولات یمن گفت وگو کردند

تهران (پانا)-علی اصغر خاجی مشاور ارشد وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران در امور ویژه سیاسی و مارتین گریفیتس نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن روز یکشنبه در محل وزارت خارجه ایران دیدار و در باره آخرین تحولات یمن گفت وگو کردند.

کد مطلب: ۱۱۶۱۵۶۸
لینک کوتاه کپی شد
مشاور ارشد ظریف و نماینده ویژه گوترش در باره تحولات یمن گفت وگو کردند

دو طرف در این ملاقات با گفت و گو درباره مسائل و ابعاد مختلف بحران یمن راه های دستیابی به صلح و توقف بحران در این کشور را مورد بررسی قرار دادند.

در این دیدار، خاجی ضمن اشاره به وضعیت اسفناک مردم مقاوم یمن و شرایط بسیار دشواری که بر اثر جنگ و محاصره ظالمانه اقتصادی به آنان تحمیل شده است، خواستار مداخله هر چه بیشتر سازمان ملل متحد و جامعه جهانی برای توقف جنگ و رفع محاصره غیر انسانی شده و آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای ارائه کمکهای انسان دوستانه و پزشکی برای مبارزه با کرونا به مردم این کشوراعلام کرد.

مشاور ارشد وزیرامورخارجه همچنین بر حل بحران یمن از طرق سیاسی، برگزاری گفت وگوهای یمنی - یمنی ‌و تشکیل یک حکومت فراگیر در تمامی سرزمین یمن با مشارکت تمامی گروهها و احزاب سیاسی در صحنه کشور تاکید کرد.

نماینده ویژه دبیرکل نیز با تاکید بر نقش برجسته جمهوری اسلامی ایران در کمک به برقراری صلح در یمن و منطقه، مساعی سازمان ملل را در برقراری آتش بس، رفع محاصره اقتصادی و از سرگیری گفت وگوهای سیاسی در یمن تشریح کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار