معاون پرورشی و فرهنگی وزارت در نشست معاونین اداره کل و روسای ادارات آموزش و پرورش مناطق و نواحی زنجان:

معلمان الگو های عملی و اخلاقی هستند

زنجان (پانا) - نشست مشترک معاونین اداره کل و روسای ادارات آموزش و پرورش مناطق و نواحی استان با معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش و مدیرکل آموزش و پرورش استان در محل سالن شهید تجلی اداره کل برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۶۱۵۴۵
لینک کوتاه کپی شد
معلمان  الگو های عملی و اخلاقی هستند

علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزارت با اشاره به اهمیت مکارم اخلاقی در فرمایشات پیامبر و ائمه اطهار ابراز داشت: مکارم اخلاق، فرا اخلاقی و بالاتر از آن هستند و ما در آموزش و پرورش نیز ماموریتی جز این نداریم و همه ما در هر پستی که هستیم برای همین مکارم اخلاقی باید تلاش نماییم .

کاظمی در ادامه افزود: معلمان ما در کلاس درس الگو های عملی و اخلاقی هستند و در شرایط کرونایی نیز دیدم که این عزیزان جان فشانی کردند تا برای دانش‌آموزان این مرز و بوم خدمت کرده باشند.

وی با اشاره به اهمیت گرامیداشت ایام الله دهه فجر ابراز داشت: یکی از ماموریت ما انتقال ارزش ها و فرهنگ ها به نسل بعدی است و دشمن نیز مسائل تربیتی را نشانه رفته است.

کاظمی ادامه داد: ما باید موقعیت های تربیتی ایجاد کنیم و در حوزه پرورشی تلاش می کنیم موقعیتی های تربیتی متفاوتی و متناسب با ساحت های تربیتی فراهم شود و در بحث کلان برای ایجاد آن با شعار " هر دانش آموز یک نقش و هر دانش آموز یک تشکل " کار خود را شروع کرده ایم.

وی همچنین تصریح کرد: مجلس دانش آموزی از نمونه خلق موقعیت تربیتی است که باید جدی بگیریم و برای فعالیت های تربیتی دانش آموزان میدان دهیم و در حوزه خبرنگاری پانا نیز باید همین طور باشد که گام بعدی ما در این بخش " هر مدرسه یک خبرنگار است " و باید از تشکل های دانش آموزی حمایت کرد چرا که در نقش پذیری دانش آموزان موثر است.

کاظمی با بیان اینکه توسعه فرهنگ اقامه نماز اولویت اول ما است، گفت: در استراتژیک دوم آنچه مورد نیاز دانش آموزان است مهارت های زندگی است و سومین سیاست ما غنی نمودن اوقات فراغت و کاهش آسیب های اجتماعی است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت همچنین به بهره گیری از خرد جمعی در تصمیم سازی و تصمیم گیری، داشتن نگاه حامیانه و یاورانه در مجموع همکاران و عشق ورزیدن به کار، ایجاد زمینه برای نقد پذیری و داشتن یک تفکر راهبردی توصیه کرد.

حسن مظفری مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با تاکید بر اهمیت زنده نگه داشتن یاد و نام شهدای دفاع مقدس در بین دانش آموزان ابراز داشت: اجرای اردوی راهیان نور در فضای مجازی برگه زرینی برای حوزه پرورشی وزارت است.

مظفری در ادامه افزود : از زحمات معلمان به خصوص از زحمات آنان در آموزش درشبکه شاد و فضای مجازی تقدیر و تشکر می کنم و معلمان عزیز ما با توجه به محدودیت های فراوانی که در دوران کرونا مواجه بودند اجازه ندادن هیچ دانش‌آموزی از آموزش محروم بماند و در کنار آموزش ، فعالیت های پرورشی نیز فراموش نشد.

وی در ادامه با اشاره به کمبود فضاهای آموزشی در شهرک های اقماری تصریح کرد: در این خصوص کارهای بزرگ صورت گرفته که از جمله می توان به انعقاد تفاهم‌نامه‌ای بین سه ارگان برای ساخت ۷۲۰ کلاس درس در شهر زنجان اشاره کرد و که در آینده نزدیک کلنگ زنی ساخت 10 آموزشگاه نیز انجام خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همچنین ابراز داشت: با حمایت های استاندار محترم و وزارت ارتباطات تمامی مدارس استان به اینترنت وصل می شوند و همچنین در راستای آموزش در فضای مجازی در ماه های اخیر بیش از ۳ هزار تبلت در بین دانش‌آموزان نیازمند توزیع شده و در مراسمی با حضور وزیر محترم ارتباطات و مسئولان ارشد استانی ۶۰۰ تبلت دیگر نیز به این دانش آموزان اهدا خواهد شد.

وی در پایان از حمایت های معاون محترم پرورشی و فرهنگی وزارت در پیشبرد فعالیت‌های پرورشی در سطح استان زنجان تقدیر و تشکر کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار