افتتاحیه دهمین دوره مجلس دانش آموزی استان گلستان

گلستان(پانا)-افتتاحیه دهمین دوره مجلس دانش آموزی استان با حضور جمعی از مسئولین کشوری و استانی به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۶۱۵۰۹
لینک کوتاه کپی شد
افتتاحیه دهمین دوره مجلس دانش آموزی استان گلستان

صبح یکشنبه ۱۹ بهمن ماه،نشست صمیمی نمایندگان مجلس دانش آموزی در سالن فرهنگ اداره کل آموزش و پرورش استان گلستان برگزار شد.در این نشست، پیری معاون متوسطه استان بیان کرد: امیدواریم جلسه ی امروز آغازی بر حرکت های جدید و اثر گذار سازمان دانش آموزی باشد،همانگونه که مستحضر هستید از عناصر مهم و کلیدی در فرایند پیروزی انقلاب اسلامی ایران وبر اساس منشور گام دوم انقلاب که از سوی رهبر عزیزمان ابلاغ شده،محور و اساس فعالیت های انقلاب اسلامی،جوانان معرفی شدند. شورا و مجالس دانش آموزی،جایگاهیست برای اکتساب هویت اجتماعی،تمرین مسئولیت پذیری،تعاون،همدلی و همکاری های اجتماعی بین دانش آموزان می باشد که شامل:تمرین خرد جمعی تمرین کار گروهی فضای نقد و نقد پذیری،برای پذیرش مسئولیت های اجتماعی در آینده است.
وی افزود:درواقع شوراهای دانش آموزی مقر و جایگاهی برای تربیت نیروی انسانی مسئول برای آینده نظام‌ جمهوری اسلامی است،از این جهت است که شورای دانش آموزی و مجلس دانش آموزی،یک رویکرد خوش بینانه و موفقیت آمیز را در نظام آموزش و پرورش دارد.حضور شما نمایندگان و شوراهای دانش آموزی میتواند به ارتقاء سطح کیفیت آموزش و پرورش و نهاد های دیگر کمک بسیاری را شامل شود. شما نمایندگان شاخه های ارتباطی میان دانش آموزان و آموزش و پرورش هستید،حضور شما در شوراها و مجالس دانش آموزی با مشارکت فکری و ارائه طرح ها و دیدگاه ها میتواند به آموزش و پرورش کمک کند تا خدمات ارزنده تری را به مخاطبین خود تقدیم کند.
در ادامه این نشست سلطانی مدیر سازمان دانش آموزی استان،ضمن خیر مقدم و تبریک ایام الله دهه فجر گفت:جلسه هایی که برگزار میشود،مورد انتظار این است که برنامه های درسی فعالیت های فوق برنامه و مسائل مربوط به انتخاب رشته،کار و آینده تحصیلی و شغلی دانش آموزان مورد بررسی قرار گرفته و جهت غنی سازی آنها راهکار ها و پیشنهاداتی داشته باشیم.داشتن ارتباط و تعامل تجربیات با مجلس دانش آموزی شهرستان های مختلف و داشتن نشست های مشترک با نمایندگان مجلس استان و سایر شهرستان های تحت نظر قرار گیرد،بومی سازی مسائل بسیار حائز اهمیت است،یعنی بررسی موارد خاص منطقه و شهرستان و نشست با مدیر و معاونین و سایر ارگان ها با هماهنگی آموزش و پرورش منطقه،و پیگیری حل مسائل مربوطه می باشد.
سلطانی افزود:استان گلستان جزء کمیسیون آموزشی کشور قرار گرفته و این باعث افتخار ما نیز می باشد،از مدیر کل محترم،معاونین اداره کل معاون پرورشی و سایر مدیران و معاونین گرامی کمال تشکر و قدر دانی و برای همه ی شما عزیزان آرزوی توفیق روز افزون و سلامتی داریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار