کرونا ۳ هزار و ۱۶۸ قربانی در فارس گرفته است

شیراز (پانا) - آخرین آمارهای مربوط به کروناویروس در استان فارس نشان می دهد از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، سه هزار و ۱۶۸ نفر در فارس جان خود را در اثر این بیماری از دست داده اند.

کد مطلب: ۱۱۶۱۴۹۲
لینک کوتاه کپی شد
کرونا ۳ هزار و ۱۶۸ قربانی در فارس گرفته است

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز با حضور در استودیو سلامت فارس و اعلام آخرین آمارهای مربوط به کرونا ویروس در استان گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، ۶۰۲ هزار و ۳۶۹ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۱۶۹ هزار و ۶۰۶ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

اورنگ ایلامی ادامه داد: همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۲۰ هزار و ۷۸۷ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد هزار و ۷۴۰ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۶۲۳ هزار و ۱۵۶ تست انجام شده که در مجموع ۱۷۱ هزار و ۳۴۶ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

او مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علایم کرونا که هم اکنون در بیمارستان های استان بستری هستند را ۵۵۰ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۹۸ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می کنند.

او در ادامه با اعلام جان باختن چهار هم استانی دیگر در اثر این بیماری در روز گذشته تاکنون، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون را سه هزار و ۱۶۸ نفر اعلام کرد.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه همچنین از بهبودی ۱۶۴هزار و ۴۹۱ نفر از ابتدای شیوع بیماری تاکنون خبر داد که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده‌اند.

او با توجه به خیز ملایم بیماری کووید۱۹ در شهرستان‌های استان فارس و استان‌های همجوار و با تاکید بر تداوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در جامعه، ابراز امیداوری کرد تا با رعایت عمومی توصیه‌های اعلام شده به ویژه استفاده از ماسک، پرهیز از سفرهای غیرضروری و دورهمی‌های خانوادگی، پایان سال خوبی داشته در ایام نوروز، مشکلات کمتری داشته باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار