حسینی: تداوم آموزش، انعطاف حداکثری و پوشش حداکثری مثلث طلایی تعلیم و تربیت در کروناست

تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین گفت که نگاه و نقشه راه ما در وزارت آموزش و پرورش و همچنین سازمان آموزش و پرورش استثنایی سند تحول بنیادین است و برای اجرایی شدن این سند ۲۵ بسته تحولی تدوین شده که ۳ بسته آن متعلق به سازمان آموزش و پرورش استثنایی است.

کد مطلب: ۱۱۶۱۴۸۰
لینک کوتاه کپی شد
حسینی:  تداوم آموزش، انعطاف حداکثری و پوشش حداکثری مثلث طلایی تعلیم و تربیت در کروناست

به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش و پرورش استثنایی، سید جواد حسینی در این دیدار ضمن چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و ایام دهه فجر اظهار کرد: آموزش و پرورش استثنایی مولود انقلاب اسلامی در سال ۱۳۷۰ است و از آن زمان تاکنون پوشش تحصیلی دانش آموزان استثنایی ۱۸ برابر شده است. ۱۵۲ هزار دانش آموز استثنایی در ۱۶۰۰ مدرسه استثنایی و ۲۰ هزار مدرسه پذیرا در هفت گروه در حال تحصیل هستند.

معاون وزیر با تاکید بر اینکه نگاه و نقشه راه ما در وزارت آموزش و پرورش و همچنین سازمان آموزش و پرورش سند تحول بنیادین است اظهار کرد: رکن اصلی سند تحول بنیادین، تعلیم و تربیت تمام ساحتی است و یکی از این ساحت های مهم، ساحت اخلاقی و دینی است.
وی افزود: قرآن، نماز، امام شناسی و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت باید در آموزش و پرورش ساری و جاری شود تا سرزندگی و نشاط در جامعه ساری و جاری شود. ۲۵ بسته تحولی برای اجرایی شدن سند تحول بنیادین در وزارت آموزش و پرورش تدوین شده است.

حسینی در ادامه با بیان اینکه در شرایط کرونایی تعلیم و تربیت تعطیل نشد و شبکه شاد به کمک نظام تعلیم و تربیت آمد اظهار کرد: در این شبکه علاوه بر آموزش مباحث درسی، مباحث تربیتی و پرورشی نیز با جدیت در حال پیگیری است.

جانشین وزیر در طرح هدایت، تداوم آموزش، انعطاف حداکثری و پوشش حداکثری را مثلث طلایی نظام تعلیم و تربیت در عصر کرونا دانست و گفت: شبکه شاد اصلی ترین بستر تعلیم و تربیت در این عصر است و طرح هدایت با هدف تامین تجهیزات هوشمند آموزشی برای ۳۰ درصد از دانش آموزان که به این ابزار دسترسی ندارند اجرایی شده است.

وی افزود: تاکنون با همت خیرین و دستگاه های اجرایی بیش از ۲۰۰ هزار تبلت به دانش آموزان نیازمند اهدا شده است و یک میلیون تبلت نیز تامین اعتبار شده است.

معاون وزیر با تاکید بر اینکه دانش آموزان با نیازهای ویژه فرشتگان زمینی هستند اظهار کرد: آموزش و پرورش استثنایی علاوه بر آموزش دانش آموزان با نیازهای ویژه از تربیت دینی این دانش آموزان نیز غافل نبوده است و یکی از این فعالیت ها نیز تدوین دوجلد کتاب احکام ویژه دانش آموزان استثنایی است.

حسینی در پایان با بیان اینکه در قالب نهضت از خشت تا بهشت کلنگ صد و سی و دومین مدرسه استثنایی در قزوین به زمین زده شد، گفت: بزرگترین سالن کشوری شبیه ساز چند حسی مبتنی بر هوش مصنوعی برای دانش آموزان طیف اتیسم استان قزوین نیز افتتاح خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار