در آئین امضای تفاهم‌نامه با وزارت نیرو؛

حاجی میرزایی: انسان‌ها باید به‌گونه‌ای تربیت شوند که نحوه بهره‌مندی از امکانات را به‌خوبی بیاموزند

تهران (پانا) - وزیر آموزش‌وپرورش در آئین امضای تفاهم‌نامه همکاری بین وزارتخانه های آموزش و پرورش و نیرو گفت که یکی از قابلیت‌هایی که افراد باید دارا باشند، توانایی رفتار  و تعامل با داشته‌ها و محیط پیرامون است و فرد باید بداند چگونه از امکاناتش بهره‌مند شود.

کد مطلب: ۱۱۶۱۴۶۶
لینک کوتاه کپی شد
حاجی میرزایی: انسان‌ها باید به‌گونه‌ای تربیت شوند که نحوه بهره‌مندی از امکانات را به‌خوبی بیاموزند

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، پیش از ظهر امروز محسن حاجی میرزایی در آئین امضای تفاهم‌نامه همکاری درزمینه اصلاح الگوی مصرف و ارتقای بهره‌وری آب و انرژی که بین وزارت آموزش‌وپرورش و وزارت نیرو و در سالن جلسات وزارت نیرو برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین، عمیق‌ترین و فراگیرترین رفتارها، یادگیری است، انسان در ابتدای زندگی خود چیزی نمی‌داند اما براثر آموزش‌هایی که فرامی‌گیرد رفتارهای مختلف را می‌آموزد.

وی یکی از عوامل تفاوت افراد و جوامع با یکدیگر را موضوع یادگیری دانست و افزود: یادگیری مهم است و بر اساس آن باید دید چه چیزی را باید بیاموزیم و فرابگیریم.آینده جوامع ازآنچه در آموزش امروز جامعه ارائه می‌شود، می‌توان پیش‌بینی کرد هرچه این آموزش‌ها مؤثرتر و عمیق‌تر باشد جامعه آینده بهتری خواهد داشت.

وی بابیان اینکه در آموزش‌وپرورش شاخص‌های تربیت انسان مستقل، پویا، اثرگذار و موفق در تعاملات با جامعه را تعریف کردیم، اظهار کرد: یکی از قابلیت‌هایی که افراد باید دارا باشند، نحوه رفتار و تعامل با محیط پیرامون است. فرد باید بداند چگونه از امکاناتش بهره‌مند شود زیرا جوامع به این نتیجه رسیده‌اند که باید به‌خوبی از منابع بهره‌مند شد و در راستای افزایش بهره‌وری تلاش کرد.

عضو کابینه تدبیر و امید بابیان اینکه خداوند در قرآن کریم سفارش به بهره‌مندی از نعمت کرده است، اظهار کرد: انسان باید بیاموزد که چگونه از نعمت‌های الهی به نحو شایسته استفاده کند. بنابراین در آموزش باید به این مفاهیم بپردازیم و درس‌هایی مانند فیزیک، شیمی، جبر و مثلثات قرار است شایستگی‌هایی را در افراد ایجاد کند تا انسانی شایسته و مستقل تربیت شوند. خروجی دانش آموزان باید به‌گونه‌ای باشد که افراد بدانند چگونه از منابع و نعمت‌ها بهره‌مند شوند .

حاجی میرزایی در پایان گفت: به این تفاهم‌نامه علاوه بر همکاری به‌عنوان هم‌راستایی در ماموریت ها نگاه می‌کنیم که قرار است در کنار هم، مأموریت مشترکی را انجام دهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار