کسب رتبه دوم تیمی مسابقات شطرنج با درخشش دانش آموزان مدرسه دولتی فدک منطقه یک

تهران (پانا)- مسابقات انتخابی مرحله ی منطقه ای شطرنج منطقه یک به صورت آنلاین و از طریق سایت جهانی lichess.org و با رقابت تنگاتنگ دانش آموزان مدارس مختلف برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۶۱۴۲۴
لینک کوتاه کپی شد
کسب رتبه دوم تیمی مسابقات شطرنج با درخشش دانش آموزان مدرسه دولتی فدک منطقه یک
نغمه نیاورانی، دبیر ورزش دبیرستان فدک در گفت و گو با پانا اظهار کرد: شطرنج در طول زندگی مسئولیت پذیری و تصمیم گیری را به دانش آموزان آموزش می دهد. وقتی دانش آموزان بازی شطرنج را یاد بگیرند، شروع به توسعه مهارت های ریاضی از جمله، تفکر حل مسئله، تفکر منطقی، تصمیم گیری و حل مشکل می کنند. این مهارت ها به آنها اجازه خواهد داد که در مسیر زندگی با اتفاقات غیرمنتظره برخورد کنند و خود را در تمام موقعیت ها کنترل کرده و راه حل مناسب را ارائه دهند.
وی با توجه به اهمیت دوره نوجوانی و مسائل مربوط به این دوره گفت: یکی از آخرین قسمت های مغز که در دوران نوجوانی رشد می کند قشر جلویی مغز است، ناحیه ای که وظیفه قضاوت، برنامه ریزی و کنترل خود را بر عهده دارد. از آنجا که بازی شطرنج به تفکر استراتژیک و تحلیلی نیاز دارد، در پیشرفت قشر جلویی مغز موثر است.
نیاورانی تاکید کرد: شطرنج به نوجوانان کمک می کند تا در همه زمینه های زندگی تصمیمات بهتری بگیرند و از تصمیم گیری غیرمسئولانه و پرخطر آنها جلوگیری کند و همچنین جهت پر کردن اوقات فراغت بسیار مناسب است.
وی افزود: برای برگزاری مرحله آموزشگاهی مسابقات شطرنج پس از درج فراخوان ابتدا دانش آموزانی که مهارت بازی شطرنج داشتند، شناسایی شدند وبرای آمادگی قبل از مسابقات انتخابی مرحله اول در سایت lichess.org بازی های دوستانه ای انجام دادند و با همدلی و همکاری نقاط ضعف یکدیگر را شناسایی و در مورد رفع آنها تلاش کردند.
نیاورانی با تشکر از همدلی و روحیه ورزشکاری دانش آموزان شطرنج باز دبیرستان فدک افزود: در روز موعود مسابقات آموزشگاهی به صورت انفرادی- تیمی به روش سوئیسی در ۹ دور با زمان۱۰دقیقه با پاداش ۵ ثانیه برگزار شد.هانیه حمزه، فاطمه فلاح نژاد، سحر کریمی فرد،کیانا مظاهری وثنا رفیعا به عنوان منتخبین مسابقات مرحله اول به دور منطقه ای راه پیدا کردند.
دبیر ورزش دبیرستان فدک در ادامه گفت: برای مرحله ی بعد تیم دبیرستان پس ازثبت نام در سایت مربوطه و تایید عضویت، در زمان مقرر با سایر شرکت کنندگان از مدارس دیگر به رقابت پرداختند؛ نفرات برتر بر اساس امتیازهای کسب شده در هر سه دور و قوانین پوئن شکنی موجود در سایت به صورت خودکار و توسط سیستم مشخص شد.
در پایان مسابقات، تیم شطرنج دبیرستان فدک رتبه دوم تیمی را با افتخار کسب کرد و یکی از دانش آموزان دبیرستان به نام ثنا رفیعا جزء منتخبین تیم شطرنج منطقه اعلام شد و به مرحله بعد صعود کرد.
وی در پایان با آرزوی موفقیت برای تمام دانش آموزان تصریح کرد: دانش آموزان با این مسابقات برای شرکت در مسابقات بزرگتر تجربه و اعتماد به نفس لازم را کسب می کنند.
گفتنی است: این دوره از مسابقات به دلیل شیوع بیماری کرونا و حفظ سلامتی شرکت کنندگان با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی به صورت غیرحضوری انجام شد.
* دانش آموز خبرنگار پانا ثنا رفیعا

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار