وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد:

رشد ۳ برابری توسعه گلخانه‌ها در دولت تدبیر و امید

تهران (پانا) - وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به مساحت هشت هزار هکتاری گلخانه‌ها در ابتدای دولت تدبیر و امید، گفت: تا پایان این دولت، سطح زیر کشت گلخانه‌ها با افزایش سه برابری نسبت به سال ۹۲ به ۲۵ هزار هکتار خواهد رسید.

کد مطلب: ۱۱۶۱۴۰۴
لینک کوتاه کپی شد
رشد ۳ برابری توسعه گلخانه‌ها در دولت تدبیر و امید

«کاظم خاوازی» در آیین سی و پنجمین دوره معرفی و تجلیل از برگزیدگان ملی بخش کشاورزی که به مناسبت چهل و دومین پیروزی انقلاب اسلامی با حضور رییس جمهوری برگزار شد، افزود: ‌با اقدامات انجام شده در دولت تدبیر و امید و افتتاح پروژه‌های جدید، اکنون سطح زیرکشت گلخانه های کشور به ۲۱ هزار هکتار رسیده است که رقم قابل توجهی است.

وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: در دولت تدبیر و امید توجه ویژه‌ای به زنجیره‌های تولید در بخش کشاورزی شده است، به‌طوری که امروز یکی از بزرگترین زنجیره‌های تولید در بخش دام استان مرکزی افتتاح می‌شود.

به گفته وی، این دامداری در دو فاز افتتاح می شود که هر فاز دارای ۱۰ هزار راس دام مجزا است.

خاوازی تصریح‌کرد: پیش از شروع فعالیت دولت تدبیر و امید، میزان کل شیر تولیدی کشور هشت میلیون و ۳۰۰ هزار تن بود که امروز به ۱۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تن رسیده است که امیدواریم تا پایان دولت به ۱۲ میلیون تن برسد.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: اکنون چهار میلیون و ۳۰۰ هزار نفر کشاورز در بخش کشاورزی کشور فعالیت دارند که از این تعداد امروز ۱۷۰ نفر کشاورز برتر مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

وی افزود: اکنون کشاورزان پیشرو ما در بخش باغبانی با ۹ برابر، در بخش زراعی چهار برابر و در بخش دام و طیور و آبزیان ۲ تا ۲.۵ برابر اختلاف تولید با کشاورزان دیگر دارند که اگر بتوانیم این عملکرد را از طریق آموزش و ترویج به سایر کشاورزان منتقل کنیم، شاهد رخدادهای خوبی خواهیم بود.

خاوازی با تاکید بر اینکه در دولت تدبیر و امید در آموزش‌های مجازی به توفیقاتخوبی دست یافتیم، اظهار داشت: در یک مدت زمان کوتاه ۳۲ استودیو را در استان‌های مختلف با حضور کشاورزان پیش‌رو، کارشناسان، پژوهشگران برای انتقال دانش و تجربه به سایر کشاورزان فراهم کردیم.

در چهل و دومین برنامه افتتاح جهش تولید،‌ به صورت ویدئو کنفرانس ۳۷۲ طرح گلخانه‌ای به مساحت ۹۵۴ هکتار و فاز یک و ۲ مجتمع دامداری با سرمایه‌گذاری ۴.۹ هزار میلیارد تومانی با حضور رئیس جمهوری به بهره‌برداری رسید.

با اجرای این طرح‌ها برای ۱۱ هزار و ۵۰۰ نفر در سراسر کشور اشتغال‌زایی می‌شود.

همچنین فاز یک و ۲ مجتمع دامداری استان مرکزی با ظرفیت ۲۰ هزار راس گاو شیری با اعتبار ۷۰۰ میلیارد تومان و اشتغال ۳۵۰ نفر در استان مرکزی افتتاح شد.

در این مراسم ۳۲ استودیو تولید برنامه‌های کشاورزی و آموزش کشاورزی و ۴۲ کانال پخش زنده رونمایی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار