کاظمی درافتتاحیه‌ اردوهای مجازی راهیان نور در زنجان:

راهیان نور گنجینه پرافتخار و نورانی 8 سال دفاع مقدس است

زنجان (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در افتتاحیه‌ اردوهای مجازی راهیان نور در زنجان، راهیان نور را گنجینه‌ پرافتخار و نورانی 8 سال دفاع مقدس عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۱۶۱۳۷۲
لینک کوتاه کپی شد
راهیان نور گنجینه پرافتخار و نورانی 8 سال دفاع مقدس است

علیرضا کاظمی در ابتدای مراسم ضمن تبریک ایام دهه فجر گفت: در آستانه‌ چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، به آفرینندگان باشکوه انقلاب اسلامی ایران، روح پرفتوح امام راحل، آفرینندگان 22 بهمن 57 و ادامه دهندگان این راه پرفراز و نشیبب بویژه شهدای معلم و دانش‌آموز که در عرصه‌های مختلف افتخار آفریدند، سلام و درود می فرستیم.

کاظمی درخصوص پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی افزود: امروز وظیفه‌ای که بر دوش ماست زنده نگه داشتن نام و یاد شهدا، رفتار و سیره شهدا و تجلی آن در زندگی است. مردم ایران با دستان خالی و با رهبری امام بزرگوار در برابر تمام دنیای استکبار ایستادند که وظیفه ما زنده نگه داشتن آن آرمان‌ها و انتقال آن به نسل جدید است. با مرور تاریخ انقلاب در طول این 42 سال و ملاحظه سختی‌ها و مسائلی که مردم ایران به واسطه دسیسه‌های دشمن دیده‌اند و در برابر آن ایستادگی کرده‌اند احساس سربلندی می‌کنیم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر سه عامل را عوامل اصلی پیروزی انقلاب عنوان کرد و گفت: ایمان مردم اولین عامل پیروزی انقلاب بود. نوع رابطه‌ای که مردم با خدای خود ایجاد کرده بودند و همه خواهان تحقق احکام اسلامی در جامعه زمان بودند باعث شد که برای پیروزی انقلاب و ایجاد جامعه اسلامی تلاش کنند. دومین عامل پیروزی انقلاب وحدت و توحید کلمه بود که مردم یکصدا و یکدل با ایمان به خدا در مقابل نظام شاهنشاهی و نظام استکبار تمام سلطه دنیا ایستادند. عامل سوم و آنچه توانست از این دو عامل انقلاب را رقم بزند رهبری بی‌نظیر امام راحل(ره) بود. این سه عامل در کنار هم انقلاب اسلامی را به پیروزی رساندند.

کاظمی با اشاره به فعالیت‌های دشمنان در شرایط کنونی افزود: امروز دشمن با تمام توان در قالب جنگ نرم قلب‌ها و دل‌ها و مغزهای همه به ویژه جوانان و نوجوانان را برای سست کردن پایه‌های دینی و ایمانی هدف قرار داده است. اولین هدف دشمن شبیه خون زدن به سبک زندگی ایرانی اسلامی و دومین هدف دشمن ایجاد شکاف، تفرقه، اختلاف است. هر فردی در هر لباسی آتش به این خرمن بزند، زمینه‌های موفقیت دشمن را فراهم می‌کند. در چنین شرایطی حفظ وحدت و انسجام وظیفه ماست. در ایام جنگ وحدت و انسجام نیروهای نظامی باعث پیروزی شد.

وی از ولایت به عنوان ستون، عمود و خیمه انقلاب یاد و تأکید کرد: اگر ولایت نباشد هیچ کدام از این برنامه‌ها عملی نخواهد شد.

معاون پرورشی و فرهنگی با اشاره به اهمیت و جایگاه راهیان نور تصریح کرد: راهیان نور گنجینه پرافتخار و نورانی 8 سال دفاع مقدس است. ما در قالب راهیان نور فرهنگ و ارزش‌ها را به نسل جدید منتقل می‌کنیم. تاریج پر افتخار دفاع مقدس، ایثارگری‌ها و دلاوری‌های خانواده‌های شهدا و شهیدان پر افتخار انقلاب اسلامی ایران، پایه و اساس انقلاب اسلامی است. دانشگاه جنگ دانشگاه انسان‌سازی بود. همه شما بخش‌هایی از جنگ را درک کردید. مهم‌ترین وظیفه ما به عنوان دستگاه بزرگ فرهنگی کشور انتقال این فرهنگ به نسل جدید است. راهیان نور بالاترین، ارزشمند‌ترین، بزرگ‌ترین و تأثیرگذارترین موقعیت تربیتی برای دانش‌آموزان و انتقال این فرهنگ به نسل جدید است. بزرگترین وجه ممیزه نرم قدرت جمهوری اسلامی ایران در مواجهه با تمام دنیای استکبار فرهنگ ایثار و شهادت است که دشمن را در فرامرزهای جمهوری اسلامی به زانو درآورده است.

کاظمی با اشاره به شرایط بحران کرونا در کشور اذعان کرد: ایران در عرصه مدیریت کرونا و کنترل و پیشگیری این ویروس منحوس و درمان و تولید واکسن بسیار موفق و پرافتخار ظاهر شده است. یکی دیگر از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران در این شرایط حضور نظام تعلیم و تربیت در فضای مجازی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار