دانش‌آموزان ابتدایی مدرسه هدی صمدایی؛ خیّران کوچک مدرسه‌ساز

ساری (پانا) - تمام 558 دانش‌آموز ابتدایی مدرسه مهندس هدی صمدایی شهرستان ساری با مشارکت در طرح ملی «آجر به آجر» به روند مدرسه‌سازی کمک کرده‌اند.

کد مطلب: ۱۱۶۱۳۲۲
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموزان ابتدایی مدرسه هدی صمدایی؛ خیّران کوچک مدرسه‌ساز

مدرسه دوره دوم ابتدایی مهندس هدی صمدایی در شهرستان ساری 558 دانش‌آموز دارد و 25 معلم و کادر اداری. رقیه بذار چمازکتی در 4 سال اخیر مدیر این مدرسه هیأت امنایی است. این مدرسه پیش از این نزهت نام داشت و مدرسه جدید خیرساز به نام مهندس هدی صمدایی نامگذاری شد. آقا و خانم صمدایی این مدرسه را به نام دخترشان ساختند.

بذار به پانا گفت: «تابستان امسال بود که با طرح آجر به آجر آشنا شدم؛ زمانی که در حال انجام کارهای مربوط به پروژه مهر بودم بخشنامه طرح آجر به آجر را دیدم و همان موقع وارد سایت شدم. بریم جالب بود که نام همه استان‌ها برای جمع‌آوری کمک به مدرسه‌سازی بود.»

او می‌گوید این طرح برایش جالب بود و بلافاصله اقدام کرد و مبلغی برای کمک به مدرسه‌سازی در مناطق محروم واریز کرد. «آن موقع فکر نمی‌کردم فراگیر شود. زمانی که من شرکت کردم تقریبا 10 هزارمین نفر بودم. بعد از آن بود که اداره از ما خواست که به دانش‌آموزان اعلام کنیم و آن‌ها را ترغیب کنیم. زمانی که پویش آجر به آجر راه افتاد و کانال آن در شبکه شاد راه‌اندازی شد، فکر می‌کنم 16 دی‌ماه بود، که مشارکت دانش‌آموزان و همکاران ما بیشتر شد.»

بذار، گزینه تهیه پوستر از مشارکت‌کننده و هم‌رسانی آن در کانال پویش را در ترغیب دانش‌آموزان موثر می‌داند. «نمونه پوستر را در کانال مدرسه که اولیا هم عضو هستند، به اشتراک گذاشتم و این خود عامل ترغیب آنان شد. من موافق نیستم که کار خیر باید پنهان بماند بلکه باید گفته شود تا همه ترغیب شوند.»

این خانم مدیر هر سال در مدرسه‌اش جشنواره خیرین مدرسه‌ساز برگزار می‌کند و از آن‌جایی که مدرسه را مادر و پدر خیّر هدی صمدایی ساخته‌اند، از آنان دعوت می‌کند تا دانش‌آموزانش با کار خیر این دو نفر آشنا شوند و خّیر بودن را بیاموزند. «در هر مناسبتی از این پدر و مادر نیکوکار دعوت می‌کنم. از آن‌جایی که خودشان فرهنگی بودند با مشکلات آموزش و پرورش و مدرسه آشنا هستند. می‌خواهیم الگوی دانش‌آموزان شوند.»

بذار پشنهاد می‌دهد که چنین پویشی نه فقط برای مدرسه‌سازی بلکه برای حل مشکلات دیگری مثل تهیه لوازم تحریر مورد نیاز دانش‌آموزان یا کمک به خانواده دانش‌آموزانی که پدر یا مادر بیمار دارند، راه‌اندازی شود.»

6 دانش‌آموز مدرسه هدی صمدایی گوشی هوشمند نداشتند و رقیه بذار با کمک اولیا و همکاران برای آن‌ها تبلت تهیه کرده است.

او معتقد است که فضای مجازی به دانش‌آموزان فرصت داده است که همه در کار خیر شرکت کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار