پیوستن ۳۵۶۵ حامی جدید به طرح ایران مهربان در خراسان شمالی

بجنورد (پانا) - مدیرکل کمیته امداد استان خراسان شمالی از پیوستن سه هزار و ۵۶۵ حامی نیکوکار به پویش ایران مهربان خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۶۱۲۸۵
لینک کوتاه کپی شد
پیوستن ۳۵۶۵ حامی جدید به طرح ایران مهربان در خراسان شمالی

به گزارش پایگاه خبری کمیته امداد، مجید الهی راد با بیان اینکه طرح ملی پویش ایران مهربان در زمینه جذب حامی برای ایتام از آبان ماه امسال در استان خراسان شمالی با هدف بهبود وضعیت معیشتی ایتام و فرزندان محسنین تحت حمایت آغاز شد، افزود: این طرح با هدف مشارکت دستگاه‌های اجرایی استان به اجرا رسیده است.
وی با بیان اینکه هم‌اکنون، ۳ هزار و ۳۲۸ یتیم و ۳ هزار و ۱۳۶ کودک محسنین تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند، اضافه کرد: این کودکان توسط حدود ۲۱ هزار حامی و نیکوکار حمایت می‌شوند.
وی گفت: در حال حاضر، سرانه پرداختی به ایتام و فرزندان محسنین استان پایین‌تر از میانگین متوسط کشوری است که امید است با اجرای این پویش، سرانه پرداختی به آن‌ها به ۷۰۰ هزار تومان برسد.
وی خاطرنشان کرد: در قالب اجرای این طرح، هر کارمند می‌تواند حامی یک یا چند نفر از ایتام شده و در کنار اجر معنوی بخشی از مشکلات ایتام را حل کند.
مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی یادآور شد: در حال حاضر استان خراسان شمالی دارای ۷۸ دستگاه اجرایی، شرکت، کارگاه صنعتی و تولیدی است که تاکنون ۷۰ مورد از آن‌ها اعلام آمادگی داشته‌اند.
الهی راد افزود: طی اجرای این طرح سه هزار و ۵۶۵ حامی جدید جذب‌شده است که ۶ هزار و ۶۷۸ یتیم و فرزند محسنین را تحت پوشش خود قرار داده‌اند.
وی تصریح کرد: برنامه کمیته امداد خراسان شمالی این است که تا بهار ۱۴۰۰ این تعداد حامی به ۲۰ هزار نفر افزایش پیدا کند و تعداد حامیان این طرح به ۴۰ هزار نفر برسد.
شایان‌ذکر است: حامیان امسال بیش از ۲۶ میلیارد و ۷۷۱ میلیون تومان کمک به‌حساب ایتام خراسان شمالی واریز نقدی و غیر نقدی داشته‌اند که این کمک‌ها به نسبت سال قبل ۷۰ درصد رشد داشته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار