هاشمی: دامنه صبر جامعه تنگ‌تر از همیشه شده است

تهران (پانا) - رئیس شورای شهر تهران گفت دامنه صبر جامعه تنگ تر از همیشه شده است و مشکلات اقتصادی و روحی ناشی از کرونا موجب فشار روانی مضاعفی روی مردم شده که تحمل رفتارهای نامتناسب مسئولان را سخت تر کرده است.

کد مطلب: ۱۱۶۱۲۶۹
لینک کوتاه کپی شد
هاشمی: دامنه صبر جامعه تنگ‌تر از همیشه شده است

محسن هاشمی در جلسه علنی امروز شورای شهر تهران گفت: روزگذشته بخش دوم ناوگان اتوبوس ومینی بوس خریداری شده توسط شهرداری تهران به سیستم حمل ونقل عمومی افزوده شد اگرچه بخش قابل توجهی از مشکل کمبود شدید اتوبوس و مینی بوس در تهران با این تعداد محدود حل نمی شود اما این اقدام که با منابع شهرداری و بخشی از اوراق مشارکت تامین شده است، نشان از تلاش مدیریت شهری برای حل مشکل حمل ونقل عمومی تهران دارد و امیدواریم مسئولان دولتی نیز به جای مصوبات کاغذی و وعده های بی نتیجه، اقدامی عملی برای حل مشکل حمل ونقل عمومی تهران در ماههای باقیمانده انجام دهند چرا که ازدحام در حمل ونقل عمومی یکی از بزرگترین آسیبهای شیوع کروناست و عدم افزایش ظرفیت اتوبوس ومترو، خانواده های بیشتری را شبیه خانواده این دو ورزشکار عزیز در داغ می نشانند.

رئیس شورای شهر تهران گفت: در آستانه سالروز پیروزی انقلاب اسلامی هستیم، مردم در دهه فجر امسال یکی از سخت ترین شرایط اقتصادی را در دهه های اخیر تجربه می کنند، تورم رکودی همراه با سقوط بورس و افزایش بیکاری که ناشی از همزادی بحرانهای اقتصادی، تحریم و کروناست، بیش از هر دوران دیگری به زندگی اقشار متوسط به پایین جامعه فشار وارد می کند. اگر از مردم انتظار داریم با وجود این مشکلات بازهم از نظام دفاع کنند، حداقل نباید پیام‌های ناامید کننده و تنش زا را به افکار عمومی مخابره کنیم که رد کم سابقه کلیات لایحه بودجه بدون توافق برسر چیستی و چگونگی رد، از مصادیق این پیامهای منفی به جامعه است. در این شرایط مسئولان مربوطه به جای همکاری و همراهی در حل مشکلات، به درگیری سیاسی و تخریبی علیه یکدیگر می پردازند و این درگیری‌ها، علامت منفی به اقتصاد کشور می دهد.

وی ادامه داد: اگرچه نباید برای حل مشکلات داخلی چشم به خارج از کشور داشت اما دیپلماسی و سیاست خارجی را نیز نباید ابزاری برای کسب منافع سیاسی داخلی کرد و حل مشکلات مردم را گروگان گرفت تا در دوران مسئولیت جناح ما، گشایش ها صورت گیرد. دامنه صبر جامعه تنگ تر از همیشه شده است و مشکلات اقتصادی و روحی ناشی از کرونا موجب فشار روانی مضاعفی روی مردم شده که تحمل رفتارهای نامتناسب مسئولان را سخت تر کرده است. استفاده ابزاری از ارزشها و مفاهیم حتی در اقشار سنتی و انقلابی جامعه نیز با بازخورد منفی مواجه می‌شود و زمان آن رسیده که بجای انتظار از مردم برای تحمل وهمراهی، مسئولان و جریانات سیاسی صاحب قدرت در رفتار وعملکرد خود تجدید نظر کنند.

هاشمی تاکید کرد: همچنین مسئولان رسانه ملی نیز باید توجه داشته باشند که روایتی یکسویه، تنگ نظرانه و گزینشی از انقلاب، خدمت به نظام نیست بلکه خیانت به انقلاب و کاهش سرمایه اجتماعی و پشتوانه مردمی جمهوری اسلامی است. امسال که به دلیل رعایت پروتکل های بهداشتی، راهپیمایی 22 بهمن صورت نمی گیرد بهتر است، همدلی و همراهی مردم در راهپیمایی هرسال را با افزایش سعه صدر و کاهش سانسورهای رسانه ملی و رسانه های رسمی، این وحدت را در رسانه ها و فضای مجازی شاهد باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار