در نشست اعضای کمیته اطلاعات سازمان حراست کل کشور؛

خنیفر: تعامل صحیح با دنیای مجازی حافظ فرهنگ و ارزش‌های دینی ماست

مدیریت در روش‌های آموزشی با زیست بوم جدید متناسب با فرهنگ و ارزش‌های دینی یک ضرورت است

تهران (پانا) - رئیس دانشگاه فرهنگیان بازنگری در روش‌های آموزش و فعالیت‌های فناوری اطلاعات را در زمان کرونا از جمله فعالیت‌های مهم برشمرد و گفت که تعامل صحیح با دنیای مجازی حافظ فرهنگ و ارزش‌های دینی است.

کد مطلب: ۱۱۶۱۲۲۸
لینک کوتاه کپی شد
خنیفر: تعامل صحیح با دنیای مجازی حافظ فرهنگ و ارزش‌های دینی ماست

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، حسین خنیفر، در نشست اعضای کمیته اطلاعات سازمان حراست کل کشور به میزبانی دفتر مرکزی حراست دانشگاه فرهنگیان در مکان سالن اجتماعات شهید چمران، عصر حاضر را دنیای فراخطی و نسل دو فضایی خواند و گفت: در عصری که شاهد بارش اطلاعات هستیم، دسترسی خوشه ای به اطلاعات نیز برای همگان مهیا است.

خنیفر، فضای مجازی را موقعیتی مناسب برای گسترش اخلاق و عدالت و تعامل بیش از پیش صاحب نظران و عالمان دینی دانست و افزود: این فضا باید در مسیر تعالی و توسعه جامعه انسانی طراحی و مدیریت شود.

رئیس دانشگاه فرهنگیان، دنیای امروز را عصر جهش اطلاعات و مدیریت لحظه ها اعلام و با تاکید بر تعاملات جهانی در فضای مجازی خاطر نشان کرد: فضای مجازی به عنوان زیست بوم جدید، توسعه روابط و تعاملات جهانی را به همراه دارد. تعامل صحیح با دنیای مجازی نیز حافظ فرهنگ و ارزش های دینی ما است.

وی، نیاز به بازنگری در روش های آموزش و فعالیت های فناوری اطلاعات را در زمان کرونا از جمله فعالیت های مهم انجام شده در سطح کشور اعلام کرد و افزود: کرونا محکی جهانی در نظام تعلیم و تربیت و صیانت از آن شد.

این مقام مسئول، جنگ افزار قوی امروز را مسلح به نرم افزار فناوری اطلاعات دانست و ادامه داد: آموزش های امروز، آموزش هایی مبتی بر رایانه، اینترنت، وب و شبکه های احتماعی است. آموزش های آتی نیز مبتنی بر ذهن و تراشه های مغزی خواهد بود.

دبیر هیات امنای دانشگاه فرهنگیان، از آماده شدن برای گذر از دنیای چند فضایی و ارتباطات سخن گفت و با یادآوری مجازی شدن کلیه فعالیت ها و جایگزین شدن شبکه های تار عنکبوتی به جای شبکه های احتماعی در سال های آتی تصریح کرد: خوشبختانه کشور ما در زمینه های پزشکی و فناوری اطلاعات فعال و پیشتاز است و این یکی از موفقیت های بسیار ارزشمند در زمان اعمال تحریم ها و محرومیت های حاکم بر کشور به شمار می رود.

خنیفر، سابقه فعالیت تربیت معلم در کشور را 208 سال قبل اعلام و با اشاره به فعالیت رسمی 102 تربیت معلم در ایران گفت: این سابقه فعالیت و پیشرو بودن کشور در قیاس با بسیاری از کشورهای منطقه از جمله افتخارت ایران اسلامی به شمار می رود.

وی، اداره 98 پردیس و مرکز در سراسر کشور را با توجه به پراکندگی جغرافیایی قابل تقدیر خواند و افزود: پشت سر گذاشتن بحران های متعدد طی 42 سال گذشته بیانگر پختگی نظامی و دفاعی ما در برابر ابرقدرت های جهانی است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان، در پایان رمز اقتدار ایران اسلامی را رهبری داهیانه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در جهان اعلام و تاکید کرد: در لوای امامت امام و رهبری حضرت آیت الله خامنه ای (مدظله العالی) و همراهی سربازان گمنام امام زمان (عج) با حفظ عزت و شرف خود و حمایت و صیانت از اندوخته های فکری و امنیتی، رسیدن مملکت به حایگاهی بس رفیع و شایسته را تسریع کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار