در گفت‌وگو با پانا مطرح شد؛

جزییات اصلاح قانون حمایت از محیط‌بانان

تهران (پانا) - رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس از تخصیص ردیف بودجه‌ای جداگانه برای یگان محیط زیست در بودجه سال آینده خبر داد و در مورد اصلاح قانون حمایت از محیط‌بانان توضیح داد.

کد مطلب: ۱۱۶۱۲۲۶
لینک کوتاه کپی شد
جزییات  اصلاح قانون حمایت از محیط‌بانان

سمیه رفیعی در گفت‌وگو با پانا درباره وضعیت محیط‌بانان در بودجه سال آینده اظهار کرد: ردیف بودجه‌ای جداگانه در خصوص تامین غذایی و تجهیزات برای یگان حفاظت محیط‌زیست در بودجه مصوب سازمان محیط زیست در سال ۱۴۰۰ دیده شده است و مجلس نیز از این موضوع حمایت می‌کند.

نماینده مردم تهران در مجلس درباره افزایش پرداختی یگان حفاظت در سال آینده توضیح داد: مجوز رشد پرداختی ۳۵ درصدی برای پرسنل یگان محیط زیست، از ابتدای فروردین ماه سال آینده صادر شده است. البته در حوزه استخدامی، چارت سازمانی و ردیف پستی و قرارداد ساده استخدامی مشخصی در نظر گرفته نشده است که امیدواریم در این زمینه هم گشایشی حاصل شود.

رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس با بیان اینکه شغل محیط‌بانی شغل پرخطری است، گفت: هر ساله شاهد مجروح و به شهادت رسیدن تعدادی از محیط‌بانان هستیم که به دلیل تعریف نشدن استفاده از سلاح محکوم به حفظ جان خود می‌شوند زیرا محیط‌بانان هنوز با محدودیت و ممنوعیت استفاده از اسلحه برای حفاظت از جان خود روبرو هستند امیدواریم به لحاظ حقوقی و قضایی قوانینی در این خصوص وضع شده و خلاءهاى قانونی برطرف شود.

وی درباره استفاده از سلاح از سوی محیط‌‌بانان گفت: باید با کمک کمیسیون قضایی مجلس جلساتی برگزار و قوانین و سوابق مربوط به حمایت از محیط‌بانان بررسی شود و در خصوص حمل اسلحه و استفاده از آن تعیین تکلیف شود.

رفیعی درباره رفع ایرادات قانون حمایت از محیط‌بانان گفت: این قانون ایراداتی در بخش سمن‌های حوزه محیط زیست دارد که اصلاحیه قانون باید از جامعیت بیشتری برخوردار باشد.

لایحه حمایت از محیط‌بانان و جنگل‌بانان، اردیبهشت سال 1396 به مجلس شورای اسلامی رفت. این لایحه در نهایت در سال گذشته به تصویب نهایی رسید. البته این قانون نواقصی دارد که بنا به گفته کیومرث کلانتری، معاون محیط طبیعی سازمان محیط زیست، این سازمان برای حمایت ۱۰۰ درصدی از محیط بانان و همچنین همیاران محیط زیست لایحه را اصلاح می‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار