مشاور قالیباف: هدف سفر رییس مجلس به روسیه تجاری و اقتصادی است

تهران (پانا)- مشاور و رییس حوزه ریاست مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هدف سفر رییس مجلس به روسیه افزایش تعاملات اقتصادی و تجاری است، افزود در این سفر پیام رهبر معظم انقلاب تقدیم همتای روسی خواهد شد.

کد مطلب: ۱۱۶۱۱۷۶
لینک کوتاه کپی شد
مشاور قالیباف: هدف سفر رییس مجلس به روسیه تجاری و اقتصادی است

به گزارش خانه ملت «بابک نگاهداری» ‌افزود: رییس مجلس شورای اسلامی در راس هیاتی بلند پایه بنا به دعوت «ویچیسلاو والودین» رییس دومای دولتی روسیه فردا - یکشنبه - به مسکو سفر خواهد کرد و در این سفر سه روزه علاوه بر تقدیم پیام رهبر معظم انقلاب به دولت روسیه، دیدارهایی را با همتایان خود در دوما و سنا، مقامات اقتصادی، تجاری، سیاسی و امنیتی این کشور خواهد داشت.

رییس حوزه ریاست مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که ارتقای روابط ایران و روسیه به سطح راهبردی از جمله مهم‌ترین اهداف این سفر است، تصریح کرد: نشست‌های مختلف در حوزه مسائل اقتصادی و ارتباطات تجاری بخش مهمی از برنامه‌های سفر رییس مجلس به روسیه است.

نگاهداری با اشاره به پایین بودن سطح مبادلات تجاری تهران و مسکو اضافه کرد: با حضور فعالان اقتصادی ایران و روسیه رییس مجلس از نزدیک چالش‌ها و مشکلات مبادلات تجاری دو کشور را مورد بررسی خواهد کرد تا برای ارتقای سطح مبادلات تجاری و اقتصادی برنامه ریزی شود.

وی با اشاره به دیگر اهداف اقتصادی سفر رییس مجلس به روسیه گفت: علاوه بر تقویت همکاری‌های اقتصادی در قالب روابط دوجانبه، تقویت روابط تجاری در قالب اتحادیه اوراسیا که ایران عضو ناظر آن است و همچنین بحث درباره کریدور شمال و جنوب، از دیگر موضوعات مهم سفر قالیباف به روسیه خواهد بود.

مشاور رییس مجلس شورای اسلامی افزود: دیدار با رییس مجلس دومای فدراسیون روسیه و اندیشمندان انستیتو شرق‌شناسی نیز از جمله برنامه های رییس مجلس در این سفر خواهد بود.

رییس حوزه ریاست مجلس تصریح کرد: دیدار و گفت‌وگو با رییس اتحادیه اوراسیایی، شبکه روسیه ۲۴، لاوروف وزیر امور خارجه روسیه و پاتروشف دبیر شورای امنیت و سخنرانی در آکادمی دیپلماتیک در جشن پیروزی انقلاب در دستور کاری روز سه‌شنبه رییس مجلس است.

به گفته نگاهداری حضور و سخنرانی در جمع اندیشمندان اندیشکده های حوزه سیاست خارجی و روابط بین المللی نیز از دیگر برنامه‌های رییس مجلس در مسکو است.

وی با تاکید براینکه روابط ایران و روسیه در حوزه‌های مختلف از جمله پارلمانی در حال توسعه بوده و دیدار رییس مجلس شورای اسلامی از مسکو به تعمیق هرچه بیشتر مناسبات دو کشور در زمینه‌های دیگر کمک می‌کند، بیان کرد: رییس مجلس دومای فدراسیون روسیه پس از انتخاب «محمد باقر قالیباف» به عنوان رییس مجلس، طی پیامی از طریق رییس کمیته روابط خارجی دوما از وی برای سفر به این کشور و پیگیری همکاری‌های پارلمانی و موضوعات دوجانبه دعوت کرده بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار