نوبخت:

تنها ۱۰ درصد دستفروشان مترو حاضرند ساماندهی شوند

تهران (پانا)- مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه گفت در حال حاضر با شرایط سخت اقتصادی دستفروشی به پدیده ای همیشگی در متروی تهران تبدیل شده است و امیدواریم با همفکری و کمک شرکت ساماندهی مشاغل، شرکت شهربان و حریم‌بان و یگان حفاظت شهرداری تهران راهکاری برای حل این موضوع پیدا کنیم.

کد مطلب: ۱۱۶۱۱۷۴
لینک کوتاه کپی شد
تنها ۱۰ درصد دستفروشان مترو حاضرند ساماندهی شوند

اولین جلسه هم اندیشی ساماندهی دستفروشان متروی تهران با حضور مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه، مدیرعامل شرکت ساماندهی مشاغل شهر تهران، جانشین یگان حفاظت شهرداری تهران و مدیرعامل شرکت شهربان و حریم‌بان شهرداری تهران به میزبانی شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه و برگزارشد.

فرنوش نوبخت ضمن تبریک چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران گفت: در دوران کرونا کارکردن برای همکاران شرکت بهره برداری سخت است و روزهای سختی را پشت سرگذاشتیم و امیدوارم هرچه زودتر این بیماری ریشه کن شود.

وی با اشاره به اینکه این جلسه با هدف همفکری برای ساماندهی دستفروشی در متروی تهران برگزار شده است گفت: اقدامات مختلفی ازسوی کارکنان شرکت بهره برداری مترو، انتظامات و پلیس مترو چه به صورت سلبی و چه آموزشی انجام شده است.


نوبخت تصریح کرد: در حال حاضر با شرایط سخت اقتصادی دستفروشی به پدیده ای همیشگی در متروی تهران تبدیل شده است و امیدواریم با همفکری و کمک شرکت ساماندهی مشاغل، شرکت شهربان و حریم‌بان و یگان حفاظت شهرداری تهران راهکاری برای حل این موضوع پیدا کنیم.


در ادامه مدیرعامل شرکت ساماندهی مشاغل شهر تهران نیز با اشاره به اینکه دستفروشی یک پدیده اجتماعی است گفت: مترو نیز به علت حجم بالای ترددهایی که روزانه با ان انجام می شود محلی برای کسب و کار و تجارت شده است.


مفاخریان تصریح کرد: در سطح شهر تهران با جانمایی و فضا سازی دستفروش ها در بازارهای روزانه و شبانه و ساعتی موفق به کنترل بخشی از مشکلات این پدیده اجتماعی شده ایم. امیدوارم با توجه به تجربه ای که در سطح شهر داریم بتوانیم برای حل این موضوع به متروی تهران کمک کنیم.


جانشین یگان حفاظت شهرداری تهران نیز با اشاره به اینکه یگان حفاظتی ماموریتی در مترو ندارند تصریح کرد: خود را مسئول می دانیم و هر کمکی که در توانمان باشد برای اجرای طرح ها انجام می دهیم. در حال حاضر نیز با کمک شهربان در مناطق مختلف شهر خوب کار کرده و تجربیات خوبی داریم.


حسین حسنه گفت: افراد با سن و جنسیت متفاوتی در متروی تهران دستفروشی می کنند از کودکان خردسال تا بانوان، حساسیت کار بیشتر می شود و با توجه به گستردگی که مترو در سطح شهر دارد نیاز به نیروهای بیشتر و حمایت های قضایی داریم.اما اگر مترو در خواست کند ما حاظر هستیم مثل طرح های دیگر دنبال کنیم.


سرگرد نظری معاون هماهنگ کننده پلیس مترو نیز گفت: پدیده دستفروشی در متروی تهران تبدیل به یک معظل شده است.


وی با اشاره به اینکه ۴ هزار نفر از دستفروشان فرم پر کرده اند و شناسایی شده اند گفت: اما تنها ۱۰ درصد این افرا حاضر هستند ساماندهی شوند و اگر حمایت های قضایی نباشد با شرایط موجود این معظلل روز به روز افزایش می یابد.


حسین سیگاوردی معاون فنی شرکت شهربان و حریم شهری شهرداری تهران نیز با اشاره به اینکه برای سطح شهر فرماندار به عنوان رییس کارگروه دستفروشی انتخاب شده است گفت: نمی توانیم از نیروی انتظامی برای بحث جمع اوری دستفروشان استفاده کنیم اما حضور این افراد با لباس پلیس باعث جلوگیری از درگیری ها و مشکلاتی است که در هنگام برخورد با دستفروشان داریم و می تواند موثر باشد.


به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری متروی تهران وحومه؛ وی خاطرنشان کرد: ما آمادگی این را داریم تا همان ماموریتی که در سطح شهر اجرا می شود را در ایستگاه های تقاطعی و شلوغ مترو برای ساماندهی دستفروشان انجام دهیم.


در پایان از نقطه نظرات دیگر کارشناسان در حوزه حقوقی و فرهنگی نیز استفاده شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار