حسینی: قانون حمایت از معلولان در دستور کار آموزش و پرورش است

تهران (پانا)- ایجاد و تقویت فرصت های برابر و اثربخش آموزشی و پرورشی و ارتقای برنامه ها و فعالیت های بهداشتی و توانمندسازی برای دستیابی دانش آموزان با نیازهای ویژه به زندگی مطلوب از اهداف آموزش و پرورش استثنایی کشور است.

کد مطلب: ۱۱۶۱۰۶۵
لینک کوتاه کپی شد
حسینی: قانون حمایت از معلولان در دستور کار آموزش و پرورش است

سید جواد حسینی در بازدید از مجتمع استثنایی رجائیه منطقه ۱۵ گفت: با توجه به سیاست های سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور و اساسنامه‌ سازمان مبنی بر تهیه و تنظیم طرح های توسعه کمی و کیفی آموزشی، ایجاد و تقویت فرصتهای برابر و اثربخش آموزشی، پرورشی و ارتقای برنامه ها و فعالیت های بهداشتی و توانمندسازی برای دستیابی دانش آموزان با نیازهای ویژه به زندگی مطلوب برنامه ایی با عنوان خدمات حمایتی به دانش آموزان با نیازهای ویژه در قالب سامانه جامع بهداشت مدارس استثنایی ایجاد شده است.
حسینی در ادامه افزود: قانون حمایت از معلولان در دستور کار آموزش و پرورش قرار دارد و در مواردی مانند؛ برنامه و هدف، نظام آموزشی، ارزشیابی، قوانین و مقررات، محتوا، هزینه، مکان و ماهیت کار، آموزش و پرورش استثنایی با عادی متفاوت است.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی کشور در پایان، از نحوه آموزش مجازی و حضوری دروس کارگاهی بازدید کرد و به اهمیت و نقش اولیا به عنوان همیار معلم تاکید داشت.
در ادامه سعید شهریاری مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۵ ضمن تشکر و قدر دانی از اقدامات صورت گرفته در حوزه آموزش و پرورش استثنایی و همچنین اهدا لوح سپاس و تقدیر ار زحمات همکاران در مجتمع رجائیه گفت: مولفه کلیدی در آموزش دانش آموزان با شرایط ویژه، کمک به تغییر نگرش جامعه نسبت به این گروه خاص است.
سپس ادامه داد: مناسب سازی محتوای درسی، مناسب سازی منابع انسانی، مناسب سازی تجهیزات و فضا و در نهایت آموزش، مهارت و اشتغال از اقدامات ارزشمندی است که در این حوزه کلید خورده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار