سید محمدمهدی جدائی با بیان ویژگی های اخلاقی حضرت زهرا(س) اظهار کرد:

خصوصیات و فضائل مربوط به حضرت فاطمه(س) شخصیت و شاکله یک زن کامل را ایجاد می‌کند

سید محمدمهدی جدائی معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه9 طی سخنانی در محفل انس با قرآن با اشاره به اهمیت نقش قرآن در زندگی گفت: مهمترین نقشی که قرآن توانسته با آن عظمتش در زندگی ما داشته باشد ایجاد صبر در برابر سختی ها و مشکلاتی است که روزمره با آن مواجه می گردیم.

کد مطلب: ۱۱۶۱۰۳۶
لینک کوتاه کپی شد
خصوصیات و فضائل مربوط به حضرت فاطمه(س) شخصیت و شاکله یک زن کامل را ایجاد می‌کند

وی افزود: قرآن کریم کلام بی نظیر خداوند است، و در بین این همه موجودات مخاطب او انسان است، انسانی که دارای روحی الهی است، دارای قلبی برای فهمیدن و دلی برای ادراک کردن، در اعتبار و ارزش قرآن، همین بس که سخن بی مانند خداست ودر اعتبار و ارزش انسان همین بس که هم سخن و مخاطب خداوند برای وحی انسان است.

جدائی در خصوص اثربخشی قرآن گفت: از آنجا که قرآن به عنوان یک کتاب آسمانی و کاملا غیر بشری و نازل شده، لذا هم قاری قرآن و هم مستمع قرآن به شدت تحت تأثیر کلمات معنوی آن قرار می گیرند و نه تنها هیچ گاه از خواندن آن دچار خستگی و ملالت نمی شوند بلکه هر لحظه آدمی را که صاحب دلی پذیرا و قلبی صاف باشد، به سوی خود می کشاند و در واقع صاحب جاذبه ای قوی و نیرومند است، و از این رو است که هر کس به سمت آن می رود، به گونه ای از آن تاثیر گرفته و لاجرم نمی تواند این تاثیر را پنهان کند.

معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه9 در بخش دیگری از سخنان خود در محفل انس با قرآن که با تلاش مدرسه شهید صیاد شیرازی در آستانه مقدس امامزاده عبدالله و با حضور هادی موحد امین حافظ و قاری ممتاز کشوری برگزار و بصورت مستقیم در بستر شبکه شاد پخش شد، با گرامیداشت میلاد مسعود حضرت فاطمه زهرا(س) و هفته بزرگداشت مقام زن و مادر با اشاره به نقش تربیتی حضرت فاطمه زهرا(ط) گفت: استفاده از شیوه تربیتی حضرت زهرا (س) در پرورش فرزندان و انتقال مفاهیم آموزشی به آن ها از طریق عمل و گفتار، موجب ایجاد نسل صالح و اصلاح سبک زندگی کنونی می شود.

وی با اشاره به شاخصه‌های الگویی حضرت زهرا(س) در تربیت فرزندان خود تصریح کرد: مهمترین معیار تربیتی فرزندان، رفتار و گفتار والدین است به همین منظور هنگامی که فرزند یک رفتار را از پدر یا مادر خود به صورت عملی مشاهده کند، بیشتر از زمانی که آن رفتار به صورت گفتاری یا دستوری به وی منتقل شود، تأثیرگذار خواهد بود. شیوه تربیتی این حضرت نیز به همین شکل بوده و ایشان با رفتار و انجام فضائل متعدد اقدام به تربیت و آموزش فرزندان خود می‌کردند.

جدائی با بیان اینکه خصوصیات و فضائل مربوط به ایشان شخصیت و شاکله یک زن کامل را ایجاد می‌کند، عنوان کرد: خصوصیاتی همچون حجاب در گفتار، رفتار و حجاب پوششی، وفاداری، تعهد به زندگی به عنوان یک مادر و همسر و در کنار آن حضور پررنگ اجتماعی از جمله ویژگی‌هایی است که این بانو را شاخص و متمایز می‌کند.

معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه9 با اشاره به فضائل اخلاقی این حضرت در ارتباط با خانواده و فرزندان گفت: از جمله مواردی که در سیره زندگی ایشان مشخص است، رفتار درست حضرت با فرزندان خود توأم با عطوفت و مهربانی و در کنار آن آموزش مسائل معنوی و اعتقادی، مدارا کردن در فضای خانواده، حفظ احترام والدین، همسر و فرزندان و اخلاق نیکو داشتن در مواجهه با مردم و عوام بوده که همگی این موارد می‌تواند الگوی رفتاری یک زن مسلمان باشد.

جدائی در پایان خاطرنشان ساخت به همین منظور پیروی از این شیوه اخلاقی حضرت فاطمه زهرا(س) می‌تواند در اصلاح سبک زندگی امروزی و تعاملات اجتماعی بسیار تأثیرگذار باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار