معاون وزیر ارتباطات:

پست موزه ها بیانگر هویت مردمان کشور هستند

رشت (پانا) - معاون وزیر ارتباطات و مدیرعامل شرکت ملی پست با بیان اینکه قدمت پست در کشور به دوران هخامنشی برمی گردد، گفت پست موزه ها بیانگر هویت و فرهنگ مردمان کشور هستند اما امروزه متأسفانه در بیان این فرهنگ غفلت شده است.

کد مطلب: ۱۱۶۱۰۲۲
لینک کوتاه کپی شد
پست موزه ها بیانگر هویت مردمان کشور هستند

به گزارش ایرنا، رمضانعلی سبحانی فر امروز در جریان آیین گشایش نخستین « پست، موزه و مدرسه جهان » در رشت با بیان این که هویت ما از میراث است اظهار کرد: شعار « نه برف، نه سرما و نه باران نمی تواند پیک های ما را از راه باز دارد » مربوط به دوران اولیه تأسیس پست در ایران امروزه بر سر در پست نیویورک درج شده نشانگر هویت و تاریخ پست ایران است اما امروزه متأسفانه در بیان این فرهنگ غفلت شده است.

وی با بیان اینکه اولین اداره دیوان سالاری ایران مربوط به پست بود که در سال ۱۲۸۷ سازمان اداری پیدا کرد، افزود: پست در گیلان قدمتی کهن دارد و امروز پست مهمترین نقش ارتباطی را در جامعه دارد.

وی تصریح کرد: این موزه با آثار و اشیای ارتباطی قدیمی در این محل احداث شده است و فضای آموزشی اختصاص یافته در این مجموعه می تواند در اختیار استارتاپ ها قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت ملی پست خاطر نشان کرد: بعد از رشت در سیستان و بلوچستان پست، موزه و مدرسه افتتاح خواهد شد.

معاون توسعه، مدیریت و منابع استانداری گیلان نیز در این مراسم اظهار کرد: معاون وزیر پنج ماه پیش در دیدار با استاندار گیلان قول احداث چنین پروژه ای را داد و امروز این قول به عمل تبدیل شد و این یادگاری زیبا از شرکت ملی پست در مجموعه تاریخی پیاده راه فرهنگی رشت پا برجا خواهد ماند.

کیمیا تنهایی افزود: امیدواریم هتل ایران، شهرداری رشت و ساختمان پیشین استانداری نیز به جمع این موزه ها افزوده شود.

شهردار رشت نیز با بیان اینکه امیدواریم این پروژه موجب همدلی در گیلان باشد، گفت: ساختمان پست گیلان و مجموعه ساختمانهای تاریخی شهرداری در مرکز رشت هویت گیلان است و باید با استفاده از ظرفیت های موجود در حفظ و نگهداری این مکانها اقدام شود.

سید محمد احمدی افزود: در همین راستا و با هدف زنده نگه داشتن هویت مردمان این سرزمین سه موزه دیگر در شهر رشت پیبش بینی شده و مقدماتی برای آن فراهم شده است.

محمد رضا احمدی نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی نیز اظهار کرد: این موزه نمایانگر هویت گیلان است و بی تردید موجب جذب توریست و رونق گردشگری این شهر خواهد شد.

همچنین مسعود حلاج پور مدیر کل میراث فرهنگی گیلان بیان کرد: اداره پست با خلاقیت خود موجب افتخار سازمان میراث فرهنگی و تحقق آرزوی دیرینه مردم گیلان شد و گسترش چنین فضای فرهنگی با حمایت سازمان میراث فرهنگی همراه خواهد بود.

بخش اول نخستین « پست، موزه و مدرسه جهان » امروز ۱۸ بهمن در بنای تاریخی اداره پست شهر رشت گشایش یافت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار