با حضور جهانگیری و زنگنه؛

پتروشیمی اسلام آباد غرب کلنگ‌زنی شد

کرمانشاه(پانا) - پروژه پتروشیمی اسلام آباد غرب GTPP در قالب 4 مجتمع و 3 فاز اجرایی امروز شنبه(18 بهمن) با حضور معاون اول رییس جمهور، وزیر نفت و هیئت همراه در آستانه چهل‌ و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی کلنگ زنی شد.

کد مطلب: ۱۱۶۰۹۶۲
لینک کوتاه کپی شد
پتروشیمی اسلام آباد غرب کلنگ‌زنی شد

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور در مراسم آغاز عملیات اجرایی طرح پتروشیمی اسلام‌آباد غرب، گفت: اجرای این طرح هم در دوره ساخت و هم در دوره بهره‌برداری اشتغال‌زایی زیادی برای منطقه و استان به همراه دارد.

بیژن زنگنه وزیر نفت با اشاره به اینکه با اجرای طرح پتروشیمی اسلام‌آباد غرب ده‌ها کارخانه پایین دست پتروشیمی هم تاسیس می‌شود، تصریح کرد: کرمانشاه با بهره‌برداری از این طرح صاحب چهارمین پتروشیمی خود و پس از بوشهر و خوزستان سومین استان کشور از نظر ظرفیت پتروشیمی می‌شود.

هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه اظهار کرد: سرمایه گذاری این پروژه با قیمت های امروز حدود 13 هزار و 500 میلیارد تومان برآورد شده که کل این سرمایه گذاری توسط شرکت پتروشیمی ایران انجام می شود.

بازوند گفت: البته پیمانکار اولیه این پروژه حدود چهار ماه است کارهای اولیه را انجام می دهد و امیدواریم با کلنگ زنی رسمی پروژه کارها با سرعت بیشتری انجام شود.

وی اجرای این پروژه را در ایجاد اشتغال و توسعه منطقه بسیار موثر دانست.

طرح GTPP اسلام‌آباد غرب با هدف اجرای طرح‌های زنجیره ارزش تولید پلی‌پروپیلن از گاز طبیعی، در زمینی به مساحت 54 هکتار در منطقه ویژه اقتصادی زاگرس با دانش فنی شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی از سوی شرکت ملی صنایع پتروشیمی احداث می‌شود که برای 4500 نفر به صورت مستقیم در دوران ساخت اشتغالزایی ایجاد خواهد کرد.

روزانه 2 میلیون و 100 هزار نرمال مترمکعب گاز خوراک این مجتمع خواهد بود که بخش اعظم خوراک گاز این مجتمع از خط لوله ششم سراسری گاز از عسلویه و بخشی نیز از پالایشگاه ایلام تأمین خواهد شد. طرح GTPP اسلام‌آباد غرب با مجموع ظرفیت سالانه 960 هزار تن محصول در سه فاز تبدیل گاز طبیعی به متانول با ظرفیت سالانه 660 هزار تن، تبدیل متانول به پروپیلن با ظرفیت سالانه 120 هزار تن و در نهایت تولید محصول ارزشمند پلی‌پروپیلن با ظرفیت سالانه 120 هزارتن احداث می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار