تاریخی عنوان کرد؛

آشنایی دانش‌آموزان با مهارت‌های آینده و کار تشکیلاتی

تهران (پانا) - تفاهم نامه همکاری بین اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان و سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور امضا شد.

کد مطلب: ۱۱۶۰۹۲۹
لینک کوتاه کپی شد
آشنایی دانش‌آموزان با مهارت‌های آینده و کار تشکیلاتی

به گزارش روابط عمومی اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان، تفاهم نامه همکاری بین اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان و سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با اهداف غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان، تلفیق دانش با مهارت و بسترسازی مناسب برای آشنایی هرچه بیشتر دانش آموزان با فرهنگ کار و اشتغال و مهارت آموزی، همچنین تقویت شایستگی های عمومی، تخصصی و فنی مربیان و کارکنان اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان روز سه شنبه 14 بهمن ماه، به امضای حسین تاریخی، دبیر کل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان و علی اوسط هاشمی، معاون وزیر کار و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور رسید.

بنا براین گزارش، حسین تاریخی، دبیر کل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان، از تلاش های اتحادیه انجمن های اسلامی برای آشنایی دانش آموزان با مهارت آینده و کار خبر داد.

وی هدف از این کار را نخبه یابی و زبده پروری عنوان کرد و افزود: تلاش می کنیم این گروه مخاطب را با مهارت های آینده و کار تشکیلاتی آشنا کنیم.

تاریخی گفت: در سه سال گذشته تمرکز ویژه ای به مهارت آموزی در رده سنی نوجوانان از سوی اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان صورت گرفته تا آنان به سوی مهارت و فعالیت های اقتصادی سوق داده شوند.

دبیر کل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان ابراز امیدواری کرد با همکاری سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در آینده نزدیک این هدف اجرایی شود.

در این مراسم همچنین هاشمی، رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با اشاره به تفکر امام خمینی(ره) در خصوص تربیت فرزندان و نسل آینده مطابق با نیاز زمان گفت: بهترین نگاه تربیتی، نگاهی است که بتواند در فرزندانمان ایجاد موثر بودن و در صحنه حضور داشتن را ایجاد کند.

وی ادامه داد: محصول انقلاب اسلامی ایران باید به بزرگی سرمایه ای باشد که برای آن هزینه شده است و این محصول همان رسیدن به تربیت و معرفت در حوزه انسانیت و شأن آدمی است که پایه و اساس آن دانش آموزان هستند.

هاشمی با بیان منشاء اثر بودن دانش آموزان در سرنوشت جامعه به نقش موثر آموزش و پرورش به عنوان پایه گذار این مهم، تأکید کرد.

معاون وزیر کار ادامه داد: نظام آموزشی در این راستا باید تغییر کند، زیرا دانش آموزان مدیران و آینده سازان جامعه هستند.

وی در همین رابطه گفت: انجمن باید به ایجاد مهارت گفتگو، مشارکت آزاد انتقاد سازنده و نقد با نگاه به آینده در بین دانش آموزان را سرلوحه کار خود قرار دهد و آینده پژوهی برای دانش آموزان مبنای کار قرار گیرد.

هاشمی بیان کرد: مطالبه گری از شورای آموزش و پرورش برای انجمن یک ضرورت است تا با مشارکت و وسعت دادن به ارتباطشان با توجه ویژه به اولویت های زمان سرمایه سازی و زمینه حضور فعالانه ورود دانش آموزان به جامعه را فراهم کنند.

معاون وزیر کار اظهار داشت: فرزندانمان باید انتخاب گر و با قدرت تشخیص بالا تربیت شوند تا در آینده در مسیری قرار گیرند که در فراهم نمودن سعادت و رفاه خود و جامعه سهیم باشند.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در همین راستا تأکید کرد: معتقدم شاخه دانش آموزی در این زمینه از شاخه دانشجویی قوی تر است زیرا در دانش آموز از ابتدا نگاه به آینده و حضور موثر در جامعه در وجودش شکل می گیرد.

وی در همین رابطه به الزام قانونی برنامه ششم توسعه مبنی بر تغییر 50 درصدی آموزش های وزرات آموزش و پرورش به سمت آموزش مهارتی و کاربردی اشاره کرد و گفت: در این زمینه می توان با مشارکت دانش آموزان پایه گذار آثار ماندگار و مستمر باشیم.

لازم به ذکر است ارتقای توانمندسازی مربیان و معلمان مهارتی اتحادیه در مراکز آموزشی سازمان و مرکز تربیت مربی و همکاری در تهیه اطلس مشاغل مرتبط با رشته ها و مقاطع تحصیلی از جمله تعهدات سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در این تفاهم نامه است.

گفتنی است برخی از تعهدات اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان نیز در این تفاهم نامه، همکاری در تدوین و بازنگری استاندارد شغل/ شایستگی و برنامه ریزی دوره های آموزشی مربوطه، فراهم‌سازی ارتباط انجمن های علمی و کنکوری های آموزشی اتحادیه با مرکز تربیت مربی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و حمایت مادی و معنوی از طرح های پژوهشی و مسابقات ملی مهارت ذکر شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار