برنامه‌های هفته معرفی مشاغل اعلام شد

تهران (پانا) - مدیر کل امور تربیتی مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی با اشاره به آغاز هفته معرفی مشاغل برنامه‌های این هفته را اعلام کرد.

کد مطلب: ۱۱۶۰۹۰۰
لینک کوتاه کپی شد
برنامه‌های هفته معرفی مشاغل اعلام شد

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل معاونت پرورشی و فرهنگی، مسعود شکوهی، مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی گفت: معرفی مشاغل، فرصت بسیار مغتنمی است تا با تامل و درنگ افرون تر به بررسی رویکردها، برنامه ها و اقدامات خویش در عرصه آماده سازی دانش آموزان برای ورود به تحصیلات عالی و دنیای کار و اشتغال با توجه به امکانات و نیازهای جامعه، بپردازیم و با نیم نگاهی به آینده، عملکرد گذشته‌مان را مورد واکاوی قرار دهیم.

وی افزود: این مهم نه تنها نقش موثر و انکار ناپذیری در زندگی فردی و اجتماعی دانش‌آموزان ایفا می‌کند؛ بلکه زمینه تحقق مولفه ها‌ی توسعه پایدار در سطح جامعه را پدید می‌آورد، بی‌تردید بدون برنامه ریزی در این عرصه؛ نمی‌توان به توسعه همه جانبه و پایدار دست یافت.

شکوهی خاطر نشان کرد: برای دستیابی به طرح‌ریزی مناسب تحصیلی- شغلی پیش و بیش از همه باید دانش‌آموزان به شناخت همه جانبه و عمیق ویژگی‌ها و توانایی‌های دست یابند و توامان؛ با توجه به بافتار جامعه و نیازهای آن نیز آشنا ‌شوند تا در نهایت بتوانند تصمیم‌گیری مناسبی در انتخاب رشته تحصیلی و شغلی داشته باشند. بر این اساس برگزاری برنامه‌های همه جانبه‌نگر و گسترده معرفی مشاغل به‌عنوان فرصتی مناسب و تعیین کننده، اقدام قابل توجهی در موفقیت زندگی تحصیلی - شغلی دانش‌آموزان به شمار می‌آید.

مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب های اجتماعی گفت: به منظور تحقق این مهم از سویی و با توجه به بحران کرونا و عدم حضور دانش‌آموزان در مدارس از دیگر سو، باتلاش و پشتکار همکاران این اداره کل بستری مناسب تحت عنوان" کانال پیام مشاور" و "بانک اطلاعات تحصیلی - شغلی" در شبکه اجتماعی شاد ایجاد شد. اهم فعالیت های این شبکه عبارتند از: تولید تراکت، انیمیشن‌ها و بروشورهای شغلی و نیز بارگذاری پیام‌های مناسب تحصیلی- شغلی، معرفی شاخه‌ها و رشته‌های تحصیلی؛ بازدید از مراکز و محیط های شغلی بصورت تور مجازی شغلی، در کنار موارد مهم فوق الذکر آخرین اطلاعات مربوط به هدایت تحصیلی از طریق سایت هدایت تحصیلی (ht.medu.ir)‌ واطلس شغلی، نقش موثری در سامانه قرارمی‌گیرد.

وی با اشاره به سیاست های اتخاذ شده خاطر ادامه داد: شایسته است ادارات کل آموزش و پرورش استان ها ، مناطق و مدارس در اجرای برنامه های معرفی مشاغل که از پانزدهم بهمن ماه 99 آغاز و تا پانزدهم اردبیهشت 1400 ادامه دارد؛ سیاست‌های زیر را در دستور کار خود قرار‌دهند :

· توجه هر‌چه بیشتر به اهمیت مهارت آموزی، خود اشتغالی و کار آفرینی دانش آموزان ؛

· کمک به تقویت و توسعه بانک اطلاعات تحصیلی - شغلی مناطق و استان های کشور از حیث جمع آوری اطلاعات مشاغل موجود در مناطق در سامانه اطلس شغلی؛

· فراهم کردن زمینه دسترسی هر چه بیشتر دانش آموزان به اطلاعات تحصیلی - شغلی و درنهایت انتخاب صحیح رشته های تحصیلی و شغلی؛

· نظارت هر چه بیشتر بر ارائه ی نیمرخ رغبت و توانایی‌های شغلی دانش آموزان و کمک به برنامه ریزی صحیح در توزیع متوازن دانش اموزان به رشته های تحصیلی در سطح منطقه و استان؛

· استفاده از ظرفیت فضای مجازی در راستای راه‌اندازی تورهای شغلی مجازی؛

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار