در گفت و گو با پانا

«تترا کرومات»؛ روایت جدال رنگ و وسوسه‌ها که به مرگ ختم می‌شود

تهران (پانا) - محمدجواد صرامی کارگردان نمایش «تترا کرومات» معتقد است در حال حاضر جشنواره تئاتر فجر معتبرترین و بزرگترین جشنواره تئاتر در ایران است.

کد مطلب: ۱۱۶۰۸۷۷
لینک کوتاه کپی شد
«تترا کرومات»؛ روایت جدال رنگ و وسوسه‌ها  که به مرگ ختم می‌شود

محمدجواد صرامی کارگردان نمایش «تترا کرومات» در گفت‌وگو با پانا درباره حضور در جشنواره تئاتر فجر و داستان نمایش خود گفت: «نمایش بر اساس اثر جاودانه شکسپیر مکبث است که در گروه آوان اصفهان به تولید رسیده است. این نمایش با12 بازیگر روی صحنه می رود و ما در این نمایش که در یک دنیای سورئال را روایت می کند مکبث را به بیماری تتراکرومات متهم می کنیم. در حقیقت این بیماری نشان می دهد جنس چشم‌های مکبث با چشم‌های آدم‌های عادی فرق دارد.»
وی ادامه داد: «در نمایش 3 مکانی داریم که با 3 برداشت اجرا می شود. کاخ مکبث، آزمایشگاهی خاص برای اثبات تتراکرومات بودن مکبث و جایی که تنش‌های درونی مکبث و لیدی مکبث پس از کشتن پادشاه به وجود می آید. نگاه ما در این نمایش به دور از هر نوع برداشت و نگاهی است که تا به امروز از مکبث شده است. نمایش تتراکرومات از جدال رنگ و وسوسه‌ها می آید که در پایان به مرگ ختم می شود.»
صرامی با بیان اینکه امسال سومین سال حضور من در جشنواره تئاتر فجر است، عنوان کرد: «نمایش‌های «سر میز شام» در سی و هفتمین دوره و «چرخه سودایی» در دوره سی و پنجم، آثاری بودند که در سال‌های گذشته توسط گروه ما در جشنواره تئاتر فجر اجرا شد. جشنواره فجر انگیزه خوبی را برای هنرمندها و هنرجوهای تئاتر به وجود می آورد.»
وی اظهار کرد: «نزدیک به یک سال که گروه‌های تئاتر کار نداشتند و دچار دغدغه‌های فکری و روحی شدند. برگزاری جشنواره تئاتر فجر می تواند کور سوی امیدی را در دل اهالی تئاتر علی الخصوص بچه‌های استان‌ها زنده نگاه دارد.جشنواره فجر می تواند زمینه‌ای باشد که ما مجددا به روزهای درخشان تئاتر در گذشته بازگردیم.»
این کارگردان تئاتر با اشاره به تعطیلی کامل تئاتر در استان اصفهان عنوان کرد: «شرایط ما هم متاثر از وضعیت کشوری بود و به طور کامل تئاتر در استان اصفهان تعطیل شده بود.امیدداریم بعد از جشنواره فجر بازگشایی‌ سالن‌های تئاتر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام شود تا فعالیت‌ها در حوزه تئاتر از سر گرفته شود.فکر می کنم جامعه هنرمندان بیش از هر بخش دیگیری دوستدار و نگران سلامت روحی و جسمی مردم عاست و لزوم رعایت موارد بهداشتی در حال حاضر باید اولویت همه ما باشد.»
وی تصریح کرد: «در حال حاضر جشنواره فجر معتبرترین جشنواره هنری ما در کشور است و برگزاری با شکوه آن حتی در شرایط سخت واجب است و امسال هم که با همه این چالش‌ها نهایتا تصمیم به برگزاری جشنواره گرفته شد فکر می‌کنم تصمیم شجاعانه و منطقی بود.»
صرامی در پایان اضافه کرد: «نمایش «تتروکرومات» روز هجدهم بهمن ساعت 5 بعدازظهر در سالن ناظر زاده مجموعه ایرانشهر به روی صحنه می رود و قبل از اجرای نمایش ما از نمایشنامه دکتر هاشمیان که یکی از پزشکان متخصص بیمارستان مسیح دانشوری هستند با حضور خودشان رونمایی خواهد شد.»
سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر به دبیری حسین مسافر آستانه تا 20 بهمن در حال برگزاری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار