رزاقی در ویدئو کنفرانس مدیران مدارس شاهد استان کرمانشاه:

شناسنامه مدارس شاهد جنبه کلی و قابلیت بومی سازی دارد

تهران (پانا) - مدیر کل امور شاهد و ایثارگران در ویدئو کنفرانس کارشناسان و مدیران مدارس شاهد استان کرمانشاه گفت که هنر شناسنامه مدارس شاهد این است که کلی است یعنی دارای انعطاف پذیری است و قابلیت بومی سازی دارد لذا مدیران مدارس شاهد متناسب با شرایط مدرسه و دانش‌آموزان و اولیای آنها انتخاب می‌کنند که چه فعالیت‌هایی را عملیاتی کنند.

کد مطلب: ۱۱۶۰۷۵۵
لینک کوتاه کپی شد
شناسنامه مدارس شاهد جنبه کلی و قابلیت بومی سازی دارد

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور شاهد و ایثارگران، در ادامه کارگاه های مجازی اداره کل امور شاهد و ایثارگران با مدیران و شورای مدارس شاهد درکشور، کارگاه استاندارد سازی و بررسی شناسنامه مدارس شاهد استان کرمانشاه با حضور رزاقی مدیر کل امور شاهد و ایثارگران و مدیران، اعضای شورای مدارس و حاتمی رئیس اداره شاهد و ایثارگران استان کرمانشاه برگزار شد.

محمدرضارزاقی در این برنامه ضمن تشکر از حاتمی رئیس اداره شاهد استان کرمانشاه که جریان شناسنامه مدارس شاهد را استادانه هدایت کرده و پیش می برند گفت: شناسنامه مدارس شاهد دارای فرایند بهره برداری است بدین معنی که گام های پنجگانه ای که در ویدیوهای آموزشی مطرح شده است از جمله 10 اصل روان شناختی ، باید به ترتیب طی شود تا وارد گام ششم یعنی شناسنامه شویم.

عضو شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش به فلسفه پایدار و ماندگار ایجاد مدارس شاهد پرداخت و افزود: ما با هیچ کدام از مدارس خاص در رقابت نیستیم زیرا وقتی در مدرسه سخن از رقابت نماییم, بازنده پیدا می شود و ما نمی خواهیم در مدرسه بازنده داشته باشیم. تلاش ما این است هر دانش آموزی که وارد مدرسه شاهد می شود در پایان سال یک قدم، بسته به استعداد و توانایی های خودش ، جلوتر رفته باشد. ما معتقد هستیم همه در مدرسه شاهد برنده هستند زیرا همه ارکان مدرسه نسبت به نقطه ورودی؛ یک گام جلوتر رفته اند.

رزاقی به ویژگی های شناسنامه فعالیت های آموزشی و پرورشی مدارس شاهد که با همت کارشناسان و مدیران مدارس شاهد تهیه و تدوین شده اشاره کرد و گفت: هنر شناسنامه مدارس شاهد این است که کلی می باشد یعنی دارای انعطاف پذیری و قابلیت بومی سازی دارد لذا مدیران مدارس شاهد متناسب با شرایط مدرسه و دانش آموزان و اولیاء آنها ، انتخاب می کنند که چه فعالیت هایی را عملیاتی کنندبه عنوان نمونه حیطه های بهداشت روانی که در شناسنامه آمده است یک مفهوم کلی است و مربی و مشاور مدرسه است که انتخاب می کنند چگونه و با چه فعالیت هایی، بهداشت روانی دانش آموزان و معلمان را تامین کنند.

در ابتدای این جلسه تعدادی از کارشناسان و مدیران مدارس شاهد ضمن بیان نقطه نظرات و مسائل و چالش هایی که با آن مواجه هستند اظهار کردند شناسنامه مدارس شاهد کامل و جامع است ولی با این حال، این سند برای بهتر عملیاتی شدن، نیاز به آموزش دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار