تشکیل جلسه شواری امنیت آمریکا درباره ایران

تهران (پانا) - پایگاه خبری آمریکایی به نقل از منابع آگاه مدعی شد که شورای امنیت ملی آمریکا روز جمعه جلسه ای درباره ایران تشکیل می‌دهد.

کد مطلب: ۱۱۶۰۷۱۷
لینک کوتاه کپی شد
تشکیل جلسه شواری امنیت آمریکا درباره ایران

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه خبری اکسیوس، منابع آگاه گفتند که کاخ سفید در اقدامی که نشان دهنده فوریت مسئله ایران برای جو بایدن رئیس جمهور آمریکا است، جلسه کمیته اصول امنیت ملی را روز جمعه با تمرکز بر برنامه هسته ای ایران تشکیل خواهد داد.

دولت بایدن هنوز در حال اصلاح استراتژی اش درباره چگونگی احیای توافق هسته ای است که دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا در سال ۲۰۱۸ از آن خارج شد اما می‌گوید که می خواهد با متحدانش در راستای کند کردن روند اقدامات ایران برای غنی سازی اورانیوم همکاری کند و مانع رقابت تسلیحاتی در منطقه شود.

یک منبع آگاه بیان کرد که یکی از مهم ترین محورهای جلسه ی روز جمعه این خواهد بود که آیا برای بازگشت به توافق هسته ای، پیش از انتخابات ریاست جمهوری ایران در خردادماه تعجیل شود یا این که تا بعد از آن صبر کنند.

وزارت امور خارجه و دفاع آمریکا اظهار نظری درباره برگزاری این جلسه نکرده‌اند. یک سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا هم به درخواست توضیح در این باره پاسخ نداد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار