ابتکار تاکید کرد

لزوم ایجاد فرصتی برای جوانان برای اندیشیدن و گفتگوی بین نسل‌ها

تهران(پانا) - معاون ریاست جمهوری در امور بانوان در مراسم اختتامیه اولین جشنواره فرهنگی و هنری دختران امروز و تجلیل از برگزیدگان که به مناسبت ولادت باسعادت حضرت فاطمه‌(س) و بزرگداشت مقام زن و روز مادر در حرم امام خمینی(ره) برگزار شد، بر آموزش مهارت خوب اندیشیدن و خوب گفتگو کردن نسل امروز تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۱۶۰۵۶۳
لینک کوتاه کپی شد
لزوم ایجاد فرصتی برای جوانان برای اندیشیدن و گفتگوی بین نسل‌ها

معصومه ابتکار ضمن تبریک ایام دهه فجر و میلاد دخت نبی و روز زن گفت: اختتامیه جشنواره دختران امروز به همت وزرات آموزش و پرورش و به میزبانی سیدحسن خمینی و توجه وزیر آموزش و پرورش به موضوع دختران امروز و عدالت جنسیتی که از رویکردهای مهم دولت دوازدهم است، برگزار شد.

وی با اشاره به آغاز عرصه جدیدی از پیشرفت و امید در کشور ادامه داد: این دوران سرآغاز یک عصرجدید برای کشورمان است که با هدایت رهبر معظم انقلاب اسلامی و ترسیم دوره تمدن‌سازی در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی امید است دورانی توام با پیشرفت و موفقیت پیش رو داشته باشیم.

ابتکار با تاکید بر الهام‌بخش بودن شخصیت ائمه در همه دوران‌ها گفت: ما به عنوان کسانی که داعیه حکومت و مردم سالاری دینی داریم، وظیفه داریم که مفاهیم آموخته را به نسل بعدی منتقل کنیم. در حال حاضر هر جامعه با مشکل شکاف بین نسلی روبه‌رو است و لازم است شرایط گفتگوی بین نسل‌ها را ایجاد کنیم و به جوانان فرصت اندیشیدن، پرسش و پاسخ بدهیم تا ابهامات موجود برایشان برطرف شود.

معاون ریاست جمهوری در امور بانوان با بیان اینکه در دوران معاصر با چالش هایی مانند شیوع ویروس کرونا رو به رو هستیم اضافه کرد: از موضوعات مهم این جشنواره شیوع کرونا بوده و یکی از رویکردهای ما با وزرات آموزش و پرورش موضوع مهارت‌های ارتباطی و گفتگو در قالب جشنوارهای فرهنگی مانند جشنواره دختران امروز بوده است.

ابتکار با تاکید بر اهمیت آموزش برخی مهارت‌های مورد نیاز برای انسجام جامعه تصریح کرد: طبق گفته امام باید یک تحول انسان‌ساز برمبنای انتقال موضوعاتی همانند عزت و کرامت انسانی داشته باشیم. ما در آموزش عالی، ارتباط بین نسلی، تداوم مفاهیم عمیق فرهنگی و اخلاقی تحت عنوان مهارت‌های زندگی، رفتاری و فکری وظایف مهمی داریم.

وی با اشاره به پیشرفت های جوانان ایرانی در عرصه های متفاوت گفت: شکی نیست که جوانان ایرانی در نرخ رشد علمی شتابی بیش از کشورهای دنیا داشته و در عرصه های علمی، دانشگاهی و کسب مراتب مختلف علمی مسیری را طی کردند که اگر انقلاب و دیدگاه امام نبود میسر نمی‌شد. در گذشته تحصیل برای دختران راحت نبود اما با امکانات حال حاضر و شرایط جامعه، دختران امروز در عرصه‌های مختلف از جایگاه مطلوبی برخوردار هستند.

خبرنگار: حدیث سهیلی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار