حاجی‌میرزایی: بنای معلم رفیع‌تر و پایدارتر از هر بنایی است

تهران(پانا) - وزیر آموزش و پرورش در مراسم اختتامیه اولین جشنواره فرهنگی و هنری دختران امروز و تجلیل از برگزیدگان که به مناسبت ولادت باسعادت حضرت فاطمه‌(س) و بزرگداشت مقام زن و روز مادر در حرم امام خمینی(ره) برگزار شد، ضمن تبریک این مناسبت‌ها اظهار کرد فاطمه‌زهرا(س) دارای صفات ویژه‌ای است که هر کدام دریچه‌ای برای شناخت این بانوی بزرگوار است.

کد مطلب: ۱۱۶۰۵۴۶
لینک کوتاه کپی شد
حاجی‌میرزایی: بنای معلم رفیع‌تر و پایدارتر از هر بنایی است

محسن حاجی میرزایی در این مراسم زن را یکی از تاثیر‌گزارترین شخصیت‌ها در جامعه دانست و عنوان کرد: زن در فرهنگ دینی ما دارای جایگاه بسیار رفیعی است و همواره زنان نقش‌آفرینان بزرگی در تاریخ بوده‌اند و در شکل‌گیری شخصیت بزرگان تاریخ بسیار موثر بوده‌اند.

وی افزود: خوشبختانه جایگاه زن در جمهوری اسلامی رفعت بیشتری پیدا کرده است و با رهنمود‌های امام‌خمینی(ره) زنان به صحنه آمدند و نگرش جامعه به زنان تحولات چشمگیری پیدا کرد.

حاجی میرزایی با بیان اهمیت و عظمت شخصیت بنیانگذار جمهوری اسلامی ادامه داد: امام‌خمینی(ره) یک شخصیت بزرگ بود؛ او فقید، عارف، مجاهد، حکیم، عالم و سیاست‌مداری با ویژگی‌های بارز رهبری و انقلابی تمام عیار و محبوب مردم بود.

وزیر آموزش و پرورش ضمن تاکید بر مقام معلم عنوان کرد: امام‌خمینی(ره) یک معلم بود و وجه معلمی او یک وجه برجسته بود. چون معلمی تاثیرگزارترین شغل در جامعه محسوب می‌شود و در واقع تمدن‌ساز یک تاریخ و تصویر‌کننده جریان یادگیری است، به طوری که کیفیت و کمیت یادگیری کیفیت جامعه را تعیین می‌کند، هم در سطح فردی هم در سطح اجتماعی.

وی ضمن بیان ارزشگذاری بر مقام معلم پس از پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: امام‌خمینی(ره) که خود معلمی یگانه در تاریخ ایران بود، جمهوری اسلامی را پایه‌گذاری کرد؛ اما بیش و‌ پیش از جمهوری اسلامی بنای یادگیری را در جامعه متحول کرد و انسان‌ها را دگرگون ساخت.

حاجی میرزایی افزود: بنای معلم رفیع‌تر، استوارتر و پایدارتر از هر بنایی است. از حقوقی که از سوی بنیانگذار جمهوری اسلامی بر تک تک افراد و حتی در سطح بین المللی برقرار است، تحولی است که امام در عرصه یادگیری در جامعه به وجود آورد، آموزه‌های او عمیق و تاثیر‌ گذار بود و جامعه‌ای سرگشته و حیران، تضعیف شده، تحقیر شده و ناتوان را به جامعه‌ای توانمند و تاثیر‌گذار تبدیل کرد و این از توانایی‌های عظیم این انسان بزرگ است؛ او به ما آموخت که آنانکه بر انسان‌ها سلطه یافته‌اند و انسان‌ها را در مسیر امیال حیوانی خود اسیر کرده‌اند و حقوق آنها را نادیده می‌گیرند ناتوان‌تر از آن هستند که در برابر اراده انسان آگاه و هوشیار، قد علم کنند.

به گفته وزیر آموزش و پرورش امام‌خمینی(ره) به ما آموخت، زمانی که انسان به پا می‌خیزد، قد علم می‌کند و توانمندی‌های خود را باور می‌کند، همه قدرت‌های پوشالی رنگ می‌بازند و این منطق قرآن کریم است.

حاجی میرزایی با تاکید بر اینکه انسان‌های ناآگاه و غافل هستند که سلطه جباران را میسر می‌کنند افزود: امام‌خمینی(ره) جامعه ما را در موقعیت‌هایی از یادگیری قرار داد که با حقایق قرآنی آشنا شویم.

وی با تشبیه بنیانگذار جمهوری اسلامی به ابراهیم خلیل(ع) تصریح کرد: وقتی که امام‌خمینی(ره) تبر درهم شکستن بنیان جباران حاکم را زد، جامعه نفسی تازه کشید و باورهای دینی مردم را طراحی کرد که این ناب‌ترین آموزه‌ای است که می‌تواند حیات جامعه و زندگی انسانها را متحول کند، ضعف‌ها را به قدرت، حقارت‌ها را به عزت، وابستگی‌ها را به استقلال و حکومت شاهنشاهی را به جمهوری اسلامی تبدیل کند؛ این دستاورد بزرگ انقلاب است و تا زمانی که ما درک درستی از این آموزه‌ها داشته باشیم، عزیز و مقتدر هستیم.

وی افزود: می‌توان شخصیت امام‌خمینی(ره) را از زوایای مختلف بررسی و یادگیری‌های دیگری را در جامعه ایجاد و بررسی کرد و روش‌های خلاقانه بدیع او را در طرح مفاهیم بلند در دستور کار قرار داد و شایسته است اندیشمندان تعلیم و تربیت به تحلیل شخصیت این بزرگ مرد بپردازند.

خبرنگار: سمیه نیک فکر

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار