کارشناسی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش ملارد رقم زد؛

برگزاری وبینار آموزشی پیشگیری از جرایم سایبری

ملارد(پانا)- والدین در استفاده از اینترنت الگوی فرزندان هستند و باید مدت استفاده از فضای مجازی بگونه‌ای باشد که اعتیاد اینترنتی ایجاد نشود.

کد مطلب: ۱۱۶۰۵۱۷
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری وبینار آموزشی پیشگیری از جرایم سایبری

به گزارش پانا، کارشناسی مراقبت و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش ملارد، با هدف تشریح جرائم سایبری و راهکارهای جلوگیری از آن با حضور همکاران این ارگان، پلیس فتای ملارد و بسیج فرهنگیان در سالن شورای این اداره برگزار شد.
در این نشست، در مورد مسائلی نظیر: چالش ها و مشکلات فضای مجازی، فرزند پروری در فضای مجازی و آموزش و مراقبت از فرزندان در این فضا، صحبت شد.
در این وبینار آموزشی، مهدی اکبرزاده، رئیس پلیس فتای این شهرستان، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای امنیت و تبریک دهه فجر گفت: در کشور ما باید برای استفاده فرزندان از اینترنت در سنین مختلف، دسترسیهای متنوعی متناسب با شرایط آنها تعریف شود.
اکبرزاده در مورد کنترل کودکان و نوجوانان در فضای مجازی تشریح کرد: والدین باید زمان مشترکی را با فرزندشان در فضای مجازی سپری کنند و در صورت ورود به فضای نامناسب، بطور دوستانه خطرات و مضرات آن را گوشزد کنند.
او افزود: همچنین والدین می‌توانند به منظور کنترل فعالیت فرزندشان در این فضا، از برنامه کنترل والدین که بر روی گوشی نصب می شود، استفاده کنند.
رئیس پلیس فتای ملارد ادامه داد: والدین ایمیل مشترک با فرزندشان داشته باشند و اطلاعات خود را در مورد فضای مجازی و سواد رسانه‌ای بروز کنند.
او در مورد اعتیاد اینترنتی خاطر نشان کرد: اعتیاد اینترنتی به معنی این است که در صورت عدم دسترسی به اینترنت، اضطراب، تنش و پرخاشگری در کودک یا نوجوان ایجاد میشود.

اکبرزاده همچنین به مسائلی مثل: جانمایی صحیح رایانه در منزل، تعیین حد و مرزها در استفاده از اینترنت، عدم استفاده از تصاویر خصوصی در پروفایل و نگهداری در گوشی، استفاده از نام مستعار در شبکه های اجتماعی، عدم دادن رمز ورودی حسابهای کاربری به دیگران، اطلاع داشتن از رمز تلفن فرزندان و استفاده مشترک والدین از گوشی همراه، پاسخ ندادن به پیامک‌های تهدید آمیز و اطلاع دادن دریافت پیامک‌های مشکوک به والدین، عدم ارتباط آنلاین با افراد غریبه و آگاهی دادن به فرزندان در مورد اهداف و تهاجم فرهنگی به فرزندان بسیار تاکید کرد.
خبرنگار: سحر شیخی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار