استان بوشهر یکی از استان‌های پیشرو در تامین تبلت دانش آموزان است

بوشهر(پانا)- معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی اعلام کرد استان‌های بوشهر و یزد توانسته‌اند ۶۰ درصد نیاز دانش‌آموزان به تبلت را تامین کنند و از جمله استان‌های پیشرو در این امرمهم به شمار می‌روند.

کد مطلب: ۱۱۶۰۴۲۱
لینک کوتاه کپی شد
استان بوشهر یکی از استان‌های پیشرو در تامین تبلت دانش آموزان است

سید جواد حسینی، معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی، ضمن تبریک ایام دهه فجر انقلاب اسلامی و ولادت باسعادت حضرت فاطمه زهرا(س) و گرامیداشت روز زن و مقام مادر اظهار کرد: شکل گیری سازمان آموزش و پرورش استثنایی بسیاری از دانش‌آموزان دارای نیاز ویژه را تحت پوشش قرار داد که از سال ۷۰ تاکنون پوشش تحصیلی این دانش‌آموزان به بیش از ۱۸ برابر افزایش یافته است.

او ادامه داد: رسالت اصلی آموزش‌وپرورش تبدیل منابع انسانی به سرمایه‌های انسانی است. نظام تعلیم‌وتربیت باید سرمایه‌های انسانی بالقوه را به فعلیت در آورد و منابع انسانی به سرمایه‌های انسانی تبدیل شوند. زیرا مهم‌ترین و اثرگذارترین مؤلفه در توسعه جامعه، سرمایه انسانی است.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی افزود: با شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مدرسه ها با ایجاد شبکه شاد دانش آموزان با شیوه دیگری از آموزش آشنا شدند. در زمان حاضر ۷۰ درصد دانش‌آموزان از شبکه شاد استفاده می‌کنند.

او گفت: آموزش و پرورش با کاربرد راهبرد تداوم و انعطاف آموزش و پوشش حداکثری در دوران شیوع ویروس کرونا از تجمع دانش‌آموزان در مدرسه‌ها جلوگیری کند. با این وجود ۳۰ درصد از دانش‌آموزان عادی و بیش از ۳۰ درصد از دانش‌آموزان استثنایی از شیوه آموزشی هوشمند محروم هستند. البته در قالب طرح هدایت ۲۰۰ هزار تبلت برای دانش‌آموزان نیازمند کشور تامین شده‌است که۲۴۱ تبلت به دانش آموزان استثنایی استان بوشهر اهدا شد.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی ادامه داد: با توجه به پویش‌های مختلف برای حضور خیران از نظر تامین اعتبار برای خرید تبلت‌های دانش‌آموزی مشکلی وجود نداشته است.

حسینی افزود: در این برهه زمانی هر تبلت برای دانش‌آموز به عنوان یک مدرسه، آزمایشگاه و کتابخانه به شمار می‌رود بنابراین با بهره‌گیری از همه امکانات دولتی، عمومی و مردمی تلاش می‌شود تا ۱۰ هزار میلیارد تومان برای تهیه 5 میلیون دستگاه تبلت اقدام شود.

او تاکید کرد: استان‌های بوشهر و یزد با تامین ۶۰ درصد نیاز دانش‌آموزان به تبلت از جمله استان‌های پیشرو در این امر مهم به شمار می‌روند.

حسینی در ادامه عنوان کرد: راه‌اندازی یک پایگاه دائمی سنجش، دو باشگاه پیشکسوتان آموزش‌ پرورش استثنایی، راه‌اندازی یک پایگاه جامع آموزش مجازی و راه‌اندازی یک مرکز ارائه محصولات تولیدی مدارس استثنایی از دیگر تعهدهای سازمان آموزش‌ پرورش استثنایی به استان بوشهر است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار