۷ هزار سالمند گیلانی غربالگری کرونایی شدند

رشت ( پانا) - معاون فنی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، استان گیلان را سالمندترین استان کشور دانست و گفت گیلان بیش از ۳۰۰ هزار سالمند دارد و در حال حاضر 7 هزار سالمند غربالگری کرونایی شده اند که معادل دو درصد این جمعیت است.

کد مطلب: ۱۱۶۰۴۱۳
لینک کوتاه کپی شد
۷ هزار سالمند گیلانی غربالگری کرونایی شدند

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی گیلان، مسعود نوروزی، در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز مرحله دوم طرح غربالگری شهید سلیمانی در استان گیلان، اظهار کرد: این طرح با اولویت غربالگری سالمندان اجرایی شده است.

وی استان گیلان را سالمندترین استان کشور دانست و افزود: گیلان بیش از ۳۰۰ هزار سالمند دارد و در حال حاضر 7 هزار سالمند را غربالگری کرونایی کردیم که معادل دو درصد این جمعیت است.

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از شناسایی ۵۳ سالمند مشکوک به کرونا خبر داد و خاطرنشان کرد: از همه این افراد تست کرونا گرفته شد و ۳۵ نفر مثبت شدند، اما خوشبختانه بیماری خفیف بوده و اقدامات حمایتی و قرنطینه ای برای آنان انجام شد.

نوروزی، با بیان اینکه غربالگری سالمندان تا پایان بهمن به اتمام می رسد، عنوان کرد: سالمندان به واسطه سن بالا در معرض خطر ابتلا به کرونا قرار دارند.

معاون فنی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، ادامه داد: متاسفانه سالمندان عمدتا دارای بیماری های زمینه ای هستند و خطر ابتلا در آنان بالاست و در صورت مبتلا شدن به کرونا این بیماری را با شدت بیشتری تجربه می کنند و خطر مرگ و میر بالایی دارند.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۴۵۹ بیمار مبتلا به کرونا در سطح بیمارستان های استان بستری هستند، گفت: طی شبانه روز گذشته ۸۳ بیمار جدید کرونایی را بستری کردیم و ۱۰۰ نفر از بیماران در بخش مراقبت های ویژه بستری هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار