استاندار زنجان:

استان زنجان در کنترل ویروس کرونا موفق بوده است

زنجان (پانا) - استاندار زنجان با بیان اینکه طرح و اقدامات دیگر کرونایی بیشترین توان مدیریتی را به خود اختصاص داده است، عنوان کرد استان زنجان در کنترل ویروس کرونا موفق بوده است.

کد مطلب: ۱۱۶۰۳۹۱
لینک کوتاه کپی شد
استان زنجان در کنترل ویروس کرونا موفق بوده است

به گزارش روابط عمومی استانداری زنجان، فتح الله حقیقی در حاشیه نشست رئیس جمهوری با استانداران و نمایندگان بانوان برتر کشور که بصورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، به وضعیت کرونا در استان زنجان اشاره کرد و گفت: ورود این ویروس تمامی ارکان و فعالیت‌ها را تحت تأثیر خود قرار داد.

وی اظهار کرد: حفظ و نگهداری یک استان در راه مبارزه و پیشگیری از این بیماری مهلک کار بسیار سختی بود ولی ما توانستیم این بیماری را کنترل کنیم.

استاندار زنجان گفت: در شرایط کرونایی اشتغال واحدهای تولیدی و صنعتی در استان تثبیت شد و نگذاشتیم این واحدها آسیب ببینند.

حقیقی بر لزوم رعایت بهداشت فردی و اجتماعی تاکید کرد و افزود: در صورت بی توجهی مردم به پروتکل‌های بهداشتی و ساده انگاری، موج چهارم این بیماری بسیار فاجعه آمیز خواهد بود.

وی ابراز کرد: بیشترین میزان مرگ و میرهای کرونا برای سالمندان بالای ۷۱ سال بوده است و در این راستا ساماندهی سالمندان مورد تاکید قرار گرفته است.

استاندار زنجان گفت: مراجعه به هنگام مبتلایان کرونایی به بیمارستان‌ها می‌تواند اقدامات درمانی مناسب و تأثیرگذاری داشته باشد و از روند بیماری جلوگیری کند.

حقیقی تصریح کرد: مشکلاتی برای نیازهای بیماران کرونایی از قبیل دستگاه اکسیژن وجود داشت و ۸۰ درصد بیماران بستری به این مهم نیاز دارند، بطوری که هر بیمارستانی بالای سه برابر ظرفیت اکسیژن ساز نیاز دارد که تهیه آن سخت و دشوار است.

وی افزود: در اوایل بیماری کرونا برای تهیه ماسک سه لایه مشکلات جدی در استان وجود داشت ولی امروز این استان در این خصوص به خود کفایی رسیده است.

استاندار زنجان گفت: با اجرای طرح شهید قاسم سلیمانی بسیجیان در اجرا و تحقق برنامه‌های ترسیم شده کرونایی پیشقدم بودند.

حقیقی تاکید کرد: طرح و اقدامات دیگر کرونایی بیشترین توان مدیریتی را به خود اختصاص داده است و استان در کنترل بیماری کرونا موفق بوده است.

وی گفت: کرونا نسبت به گذشته وحشی‌تر و جهش یافته تر شده و رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشت فردی و اجتماعی فاجعه خواهد بود.

استاندار زنجان یادآور شد: انجام تست‌های کرونا از جمله راه‌های مبارزه با این ویروس است و در این زمینه استان بالاترین تست را انجام داده که در زمان حاضر به ازای هر یک هزار نفر از ۱۳۰ نفر تست گرفته شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار