کفراشی: استانداردهای صحیح در مستندسازی عملکردها اعمال شود

تهران (پانا) - مدیرکل ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات وزارت آموزش و پرورش در گفتگوی تخصصی تعلیم و تربیت در ۲ حوزه حراست و ارزیابی عملکرد اظهار کرد که اعمال استانداردهای صحیح در مستندسازی عملکردها یکی از انتظاراتی است که باید مورد توجه باشد.

کد مطلب: ۱۱۶۰۳۸۴
لینک کوتاه کپی شد
کفراشی: استانداردهای صحیح در مستندسازی عملکردها اعمال شود

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، محمدحسین کفراشی در گفتگوی تخصصی تعلیم و تربیت در ۲ حوزه حراست و ارزیابی عملکرد که بعدازظهر امروز در دفتر وزیر آموزش و پرورش برگزار شد با بیان اینکه بخش حراست ناظر به امنیت و بخش ارزیابی ناظر به عملکرد است، گفت: اگر این ۲ بخش باهم همکاری داشته باشند کار سیستم راحت تر انجام می‌‌شود چراکه در فضای امروزی با هماهنگی‌ها نتایج مثبتی خواهیم داشت.

وی از استان‌ها این همکاری را طلب کرد و افزود: با هماهنگی این ۲ بخش، سیستم و دستگاه تعلیم و تربیت موفق خواهد بود. در بحث نیروی انسانی حرمت معلمان را رعایت تا بتوانیم عزت این افراد را حفظ کنیم.

کفراشی ادامه داد: همکاران دقت کنند تا هم خود شجاع باشند و بتوانند مدیران کل استان‌ها را به تصمیم گیری‌های شجاعانه، دعوت کنند.

مدیرکل ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات وزارت آموزش و پرورش با اشاره به صلاحیت‌ها و وظایف ۲ بخش‌ حراست و ارزیابی درباره گزارش عملکرد این اداره کل در سال ۹۸ گفت: محورهای ارزیابی های براساس ۲ شاخص عمومی و اختصاصی است که بخش‌های مختلفی دارد لذا در بحث جدول امتیازات در شاخص عمومی باید بیشتر تلاش کنیم.

وی محورهای شاخص‌های عمومی را اصلاح ساختار سازمانی، توسعه دولت الکترونیک، مدیریت سرمایه انسانی، ارتقای سلامت اداری، نظارت و ارزیابی عنوان کرد و آموزش، نیروی انسانی و فناوری اطلاعات، فضا و تجهیزات، پرورشی و فرهنگی، تربیت بدنی و سلامت، مشارکت‌های مردمی، نهضت سوادآموزی، استثنایی، پژوهش و برنامه ریزی، اجرای سند تحول و تامین منابع مالی را به عنوان محورهای شاخص‌های اختصاصی دانست.

کفراشی به جدول امتیازات ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها براساس شاخص‌های عمومی و اختصاصی سال ۹۸ اشاره و اظهار کرد: نداشتن توانایی لازم برخی از استان‌ها درباره مستندسازی عملکرد همچنین عدم حساسیت کافی مدیران کل برخی از استان‌ها نسبت به نتایج حاصل از ارزیابی عملکرد،دو علل ضعف عملکرد استان‌ها در ارزیابی سال ۹۸ است.

مدیرکل ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات وزارت آموزش و پرورش با بیان انتظاراتی عنوان کرد: اعمال نتایج ارزیابی عملکرد در سیاست‌های مدیریتی، اعمال استانداردهای صحیح در مستندسازی عملکردها، تقویت تعامل، تفاهم و ارتباط سازنده با سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، برگزاری و تقویت جشنواره شهید رجایی داخل استان از جمله مواردی است که لازم است رعایت شود.

وی با اشاره به نظارت بر فعالیت‌های آموزشی و پرورشی در زیست بوم جدید گفت: تعداد مدارس خودارزیابی ۱۰۵ هزار و ۳۳۹ مدرسه است که در ۲۹ استان نظارت صورت گرفته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار