برکات جاری در هستی، به واسطه وجود حضرت زهرا(س) است

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی در مراسمی ضمن گرامی داشت روز زن و میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) از بانوان شاغل در معاونت پرورشی و فرهنگی تجلیل کرد.

کد مطلب: ۱۱۶۰۲۹۷
لینک کوتاه کپی شد
برکات جاری در هستی، به واسطه وجود حضرت زهرا(س) است

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل معاونت پرورشی و فرهنگی، علیرضا کاظمی ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها و همچنین روز زن گفت: تمدن بزرگ اسلامی به واسطه محبت و مهربانی نبی مکرم (ص) شکل گرفت و باید حضرت فاطمه (س) الگو باشند و مهربانی و محبت در خانواده و محل کار را سرلوحه کارهای خود قرار بدهیم.

وی ادامه داد: در قرآن نیز شرط اثرپذیری اعمال ناظر بودن خداوند است و کار برای رضای خدا لذت‌بخش و اثربخش است. کاظمی افزود: کار بانوان در محل کار بسیار سنگین است زیرا در کنار وظایف اداری در منزل هم وظایف دیگری بر عهده دارند که این انتظارات و وظایف بسیار طاقت فرسا و سنگین است صبوری بانوان رمز و راز موفقیت آنهاست.

وی ادامه داد: خواهران در مجموعه معاونت پرورشی و فرهنگی از توانمندی های بسیاری برخوردارند و تلاش‌های آنها موید این ادعاست.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش افزود: تولد حضرت فاطمه زهرا (س) را می توان از ابعاد مختلف مورد بحث و بررسی قرار داد بعد مهم آن گرامی داشت و آشنایی با زندگی حضرت فاطمه زهرا (س) است.

کاظمی با اشاره به حدیث نبوی اشاره کرد: تمام برکاتی که بر هستی جاری و ساری است به واسطه وجود ایشان است این فلسفه هستی و راز هستی است که سوره کوثر نیز فصل‌الخطاب آن است.

وی ادامه داد: بعد دیگر توجه به جایگاه زن در جامعه است اگر قرار است از حضرت زهرا (س) الگوبرداری کنیم یک بخش آن جایگاه ایشان در حکومت نبوی و علوی است که شایسته حفظ شدن است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: در سوره انسان اوج عظمت حضرت زهرا (س) را نشان می دهد که آموزه های انسانی را قبل از آن که آمر باشند عامل بوده اند.

وی گفت: نوع رفتار ایشان با فرزندان و همسر عظیم الشانشان قابل توجه و ذکر است ما باید تلاش کنیم جایگاهی که برای بانوان قائل هستیم گسترش بدهیم هر چند اقدامات شایسته ای بعد از انقلاب صورت گرفته است و سهم بانوان در فعالیت ها افزایش یافته است اما کافی نیست و هنوز با فضای آرمانی فاصله داریم.

در پایان این مراسم از بانوان شاغل در معاونت پرورشی وفرهنگی تجلیل به عمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار