بازنگری اختیارات شهردار تهران در فرماندهی حادثه در سطح محله

تهران (پانا) - نشست بررسی تدوین آئین نامه ساز ‌و کار فرماندهی حادثه در سطح محله در کلان‌شهر تهران با حضور معاونان سازمان مدیریت بحران کشور، رئیس سازمان مدیریت بحران شهر تهران، رئیس دبیرخانه ستاد ویژه مدیریت بحران تهران و نمایندگانی از دبیرخانه ستاد ویژه، به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۶۰۲۸۳
لینک کوتاه کپی شد
بازنگری اختیارات شهردار تهران در فرماندهی حادثه در سطح محله

به گزارش روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، در این نشست بهنام سعیدی، معاون پیش‌بینی و پیشگیری سازمان مدیریت بحران کشور ضمن قدردانی از زحمات دبیرخانه ستاد در مورد تدوین این آیین‌نامه و تطابق کامل آن با قانون و آیین‌نامه ملی آمادگی و پاسخ به بحران، به تشریح دیدگاه سازمان مدیریت بحران کشور پرداخت.

رضا کرمی محمدی، رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران نیز در این جلسه با اشاره به حکم ابلاغی به شهردار تهران در خصوص فرماندهی میدان حادثه در سطح محلی، خواستار بازنگری، تفسیر و تعیین حدود و اختیارات ستاد مدیریت بحران و شهردار تهران از جمله اختیارات شورای هماهنگی مدیریت بحران شهر تهران در تمامی مراحل پیش، حین و پس از بحران از سوی رییس محترم ستاد ملی (وزیرکشور ) شد.

محسن نادی رئیس دبیرخانه ستاد ویژه مدیریت بحران تهران نیز با اشاره به ضرورت تفویض اختیار اعلام آغاز و خاتمه شرایط اضطراری در کلان شهر تهران به عنوان ابزار اقدام فرماندهی میدان حادثه به شهردار تهران، داشتن این اختیار را موجب تسریع در عملیات پاسخ به بحران و پیشگیری از گسترش حادثه و افزایش خسارات و تلفات برشمرد.

در این جلسه کلیات ساز و کار یاد شده مورد تایید قرار گرفت و مقرر شد پس از ویرایش توافق شده، در مراجع بالادستی تصویب و ابلاغ شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار