رضوان حکیم‌زاده: برداشت های اشتباه زیادی به اسم اسلام درباره زنان مطرح شده است

اسلامشهر(پانا)- معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش درهمایش بانوان شهرستان اسلامشهر که در سالن شهید بیضایی مجموعه ورزشی امام خمینی(ره) شهرستان برگزار شد، در سخنانی با گرامی داشت میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) روز زن و  ایام الله دهه فجر به برداشت‌های غلطی که به اسم اسلام درباره زنان مطرح شده اشاره کرد.

کد مطلب: ۱۱۶۰۲۷۲
لینک کوتاه کپی شد
رضوان حکیم‌زاده:  برداشت های اشتباه زیادی به اسم اسلام درباره زنان مطرح شده است

رضوان حکیم‌زاده، ضمن تبریک ایام به بانوان حاضر گفت: خداوند متعال به همه انسان‌ها منت نهاد و حضرت زهرا (س) را به جهان و حضرت رسول اکرم(ص) هدیه داد. حضرت زهرا (س)یک انسان تمام ساحتی بودند و در تمام فعالیت‌های جامعه از جمله سیاسی و اجتماعی حضور فعال داشتند و از امام علی علیه السلام به عنوان ولی خداوند و امام وقت زمان خودش حمایت کرد و ما همین رویکرد را در حضور حضرت زینب(س) در قیام کربلا و حمایت از امام حسین علیه السلام مشاهده می‌کنیم. ایشان نیز از امام حسین علیه السلام تنها به جهت اینکه برادرشان بود حمایت نکردند بلکه به عنوان یک انسان بر خود فرض و واجب دانستند در صحنه‌ای که کنشگری سیاسی و اجتماعی است حضور داشته باشند.

حکیم زاده با اشاره به نقش زنان در کتاب الهی تصریح کرد: اگر مروری داشته باشیم در رابطه با جایگاهی که خداوند در قرآن کریم برای زنان جامعه قرار داده و بررسی و تعامل کنیم بسیاری از برداشت های غلط به اسم اسلام درباره زنان مطرح و حل شده است. امروز گفته می‌شود که کشورهای غربی حق رای را به زنان دادند ، در حالی ‌که در ۱۴۰۰ سال قبل خداوند در قرآن کریم به پیامبر اسلام فرمودند، با زنان هم مانند مردان بیعت داشته باش و همان نقشی که به عنوان مرد در آن جامعه به عنوان یک کنشگر فعال مطرح شده است همین نقش نیز برای خانم‌ها در نظر گرفته شده است.

او با مرور نقش زنان در آیات کتاب الهی و داستانهای قرآن از دو بانوی بزگ اسلام آسیه همسر فرعون و حضرت مریم و سایر زنان تاریخ اسلام نام برد و افزود: آنچه در مسیر در انقلاب اسلامی هم اتفاق افتاد حضور زنان در صحنه های سیاسی و اجتماعی انقلاب بود و امام راحل نیز زن را با تمام شئونات اجتماعی و دینی وارد انقلاب کرد و بیان شیوای از دامن زن مرد به معراج می‌رود را عنوان کردند.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: از گزارشی که درباره توانمندیهای زنان شهرستان اسلامشهر ارائه شد بسیار خوشحالم و همه این موفقیت‌ها به خاطر تربیت خوب و نقش مادران و زنان اسلامشهری است.

او به خانواده‌‌ها سفارش کرد: دختران خود را به رعایت ارزش‌های خانواده راهنمایی کنید. ادامه تحصیل و کار نباید مانعی برای امور خانواده باشد. دوگانه تحصیل یا اشتغال دوگانه غلطی است که بیشترین ضرر و فشار را بر بانوان ما وارد خواهد کرد.

خبرنگار: حق‌شناس

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار