معرفی فیلم‌های سی و نهمین جشنواره فیلم فجر 

«خورشید آن ماه» فیلم اول «ستاره اسکندری» در ستایش بلوچ

تهران (پانا) - «خورشید آن ماه» در ستایش فرهنگ بلوچستان است که با حضور اسحق بلوچ نسب و برکت برجان نگاهی نو به خود گرفته است.

کد مطلب: ۱۱۶۰۲۶۷
لینک کوتاه کپی شد
«خورشید آن ماه» فیلم اول «ستاره اسکندری» در ستایش بلوچ

«خورشید آن ماه» فیلمی اولین ساخته ستاره اسکندری است که تهیه‌کنندگی کار را «منوچهر محمدی» و نویسندگی آن را «سمیه تاجیک» است که توانست در لیست اولیه سی و نهمین دوره جشنواره فیلم فجر حضور داشته باشد اما به بخش سودای سیمرغ راه نیافت.

در خلاصه داستان این فیلم سینمایی آمده است: «تقدیر بعضی آدما اینه که مسافر باشن ...»
«خورشید آن ماه» در ستایش فرهنگ سیستان و بلوچستان است که با حضور استاد اسحق بلوچ نسب و برکت برجان نگاهی نو به خود گرفته است. فیلم‌نامه این فیلم سینمایی که با حمایت منطقه آزاد چابهار ساخته شده است، توسط سمیه تاجیک به نگارش درآمده و تهیه آن را منوچهر محمدی بر عهده دارد.

کارنامه کارگردان فیلم
ستاره اسکندری (زادهٔ ۲۵ خرداد ۱۳۵۳ در کاشمر) بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون اهل ایران است. شهرت وی بیشتر به خاطر بازی در مجموعه‌های تلویزیونی است که آن را از سال ۱۳۷۳ شروع کرده؛ به‌ویژه مجموعهٔ نرگس که بعد از درگذشت پوپک گلدره نقش «نرگس» را در آن بازی می‌کرد.
او دو بار برندهٔ جایزهٔ بهترین بازیگر زن از جشنوارهٔ تئاتر فجر برای بازی در نمایش‌های سعادت لرزان مردمان تیره‌روز (۱۳۷۹) و هم‌هوایی (۱۳۹۳) شده است. او خواهر لاله اسکندری، بازیگر سینما و تلویزیون است.
ستاره اسکندری دانشجوی رشتهٔ مترجمی زبان انگلیسی بود، اما به خاطر کار در تئاتر، بعد از دو سال از ادامه تحصیل انصراف داد و از سال ۱۳۷۲، همراه با دانشجویان دانشکدهٔ هنرهای زیبا، آن را آغاز کرد. در ادامه، نزدیک به شش سال در کنار دانشجویان به ایفای نقش در جشنواره‌های دانشجویی و پایان‌نامه‌ها پرداخت. نخستین بار در سال ۱۳۷۴ در جشنوارهٔ دانشجویی برای تئاتر افسانه و پس‌ازآن در سال ۱۳۷۶ در جشنوارهٔ تئاتر فجر برای نمایش آخرین قهرمانان زمین نامزد جایزه شد.
اسکندری از سال ۱۳۷۸ با نمایش دندون طلا، به کارگردانی داوود میرباقری، به تئاتر حرفه‌ای پیوست و کار خود را در گروه تئاتر «دی» به سرپرستی علی رفیعی و هم‌زمان با آن، بازیگری در تلویزیون و سینما آغاز کرد.
آغاز کار وی در سینما با بازی در فیلم حریف دل (عبدالرضا گنجی) در سال ۱۳۷۵ بود. ستاره اسکندری، افزون بر کارگردانیِ دو تله‌تئاتر، در چندین تئاتر دیگر، ازجمله نمایش‌خانهٔ برناردا آلبا به کارگردانی علی رفیعی به‌عنوان تهیه‌کننده حضورداشته است.
اسکندری در سال ۱۳۹۶ «خانهٔ فرهنگ و هنر مانا» را تأسیس کرد. همچنین، در اسفند ۱۳۹۷ همراه با سیاوش ستاری «خانه موزهٔ خیمه‌شب‌بازی ایران» را راه‌اندازی کرد. او اولین ماشین خیمه‌شب‌بازی را باهدف ایجاد شادی و رؤیا برای کودکان بلوچ در منطقهٔ آزاد چابهار به حرکت درآورد.
ستاره اسکندری دو خواهر هنرمند به نام‌های لاله اسکندری (بازیگر سینما و تلویزیون، عکاس) و سارا اسکندری (چهره‌پرداز) دارد. همچنین، یک برادر بزرگ‌تر به نام سیامک و یک برادر کوچک‌تر به نام روزبه دارد. سیامک عکاس است. ستاره همچنین برادرزادهٔ عبدالحسین اسکندری، گوینده و مجری رادیو و تلویزیون است.

عوامل ساخت فیلم «خورشید آن ماه»
فیلم «خورشید آن ماه» با آهنگسازی «حسین علیزاده» برنده چهار سیمرغ بلورین موسیقی متن جشنواره‌های فیلم فجراست. همچنین تدوین این فیلم سینمایی را بهرام دهقانی و صداگذاری آن را مهران ملکوتی بر عهده داشته است.
نازنین فراهانی و پژمان بازغی، امیرحسین هاشمی، بنفشه صمدی، روژین صدر زاده، صادق سهرابی، مهتاب جامی، نکیسا نوری، صادق بلوچی، روژناک شیرانی و مریم بوبانی بازیگران نخستین ساخته سینمایی ستاره اسکندری هستند.
دیگر عوامل این فیلم سینمایی عبارت‌اند از: مجری طرح و مدیر تولید:حسین اکبری، مدیر فیلمبرداری: مسعود امینی تیرانی، طراح صحنه و لباس: مجید علی اسلام، صدابردار: محمود کاشانی، طراح گریم: سارا اسکندری، طراح جلوه‌های بصری: اوژن سید اشرفی، مشاور کارگردان: حامد محمدی، دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز: سعید کریمی، جانشین تولید: عماد طاهری، مدیر اجرایی: سامیه لک، منشی صحنه: داریوش اسقایی، مدیرتدارکات: هادی غفارلو، طراح لوگو: عرفان بهکار، مشاور رسانه‌ای: آیدا اورنگ، عکس: پویا شاه جهانی.

دیگر فیلم‌های سی و نهمین جشنواره فیلم فجر:
آفتاب نیمه شب/ آهنگ دو نفره/ ابلق/ بابا سیبیلو/ بچه‌های طوفان / بی آبان / آهو/ منصور / تارا /حرف آخر/ بچه گرگ دره سیب / پدری/ بام بالا/ بدون همه چیز/ برای مرجان / تک تیرانداز/ تی تی/ چپ راست / رمانتیسم عماد و طوبا/ یقه سفیدها/ زد و بند/ زالاوا/ یدو / ستاره بازی/ شیشلیک/ روشن/ روزی روزگاری آبادان / مامان /خط فرضی/ گیج گاه/ اتومبیل / بعد از اتفاق

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار