وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره تجسمی فجر دیدار کرد

تهران (پانا) - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضوردر دبیرخانه سیزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر با اعضای شورای سیاستگذاری این جشنواره دیدار کرد و در جریان روند برگزاری این دوره از جشنواره قرار گرفت.

کد مطلب: ۱۱۶۰۲۵۶
لینک کوتاه کپی شد
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره تجسمی فجر دیدار کرد

به گزارش روابط عمومی سیزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر، سید عباس صالحی بعداظهر عصر روز گذشته سه‌شنبه(۱۴بهمن‌ماه) از دبیرخانه سیزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر بازدید کرد و با اعضای شورای سیاستگذاری دیدار کرد. در این بازدید هادی مظفری رئیس شورای سیاستگذاری و مدیرکل هنرهای تجسمی و علی اشرف صندوق آبادی دبیر این دوره از جشنواره گزارشی از روند برگزاری جشنواره ارائه کردند.

صالحی پس از شنیدن این گزارش ها با بیان اینکه هنرهای تجسمی با رشته‌های مختلف و متنوع کار سختی را برای برگزاری جشنواره فجر داشته است، اظهار داشت: برگزاری این جشنواره نشان داد که جامعه همچنان پویایی خود را دارد، برگزاری جشنواره‌های فجر خود یک نقطه مثبت است.

وی ادامه داد: اصحاب فرهنگ و هنر همیشه و حتی در شرایط سخت در کنار مردم بودند و حس خوب را به مردم منتقل کردند، این جشنواره‌ها می‌تواند از نظر روحی و روانی به جامعه اعتماد به نفس بدهد. البته تاثیرات شرایط کرونا در بخش‌های مختلف جشنواره‌های فجر تاثیر خود را خواهد داشت اما برگزاری آن شور و پویایی را به جامعه منتقل کرده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: رویدادهایی همچون جشنواره هنرهای تجسمی برای پیشرفت یا پس‌رفت شاخص‌هایی دارد که براساس آن می‌توان نمره‌گذاری کرد. جشنواره تجسمی نسبت به سایر جشنواره‌ها جوان‌تر است، اما با این ‌وجود شاخص‌هایی برای کیفیت‌سنجی جشنواره‌ها وجود دارد، در گام اول باید تعداد آثار ارسالی به جشنواره را دید که تعداد آثار ارسالی در جشنواره‌های گذشته نشان‌دهنده روند روبه رشد جشنواره و کارهای هنری است.

صالحی یادآور شد: کیفیت آثار به عنوان شاخص دیگر در جشنواره تجسمی مهم است، آثارهای ارسالی و منتخب دوره‌های قبل جشنواره نشان می‌دهد که آثار ما روند خوبی در کیفیت داشته است. همچنین اینکه آثار تا چه اندازه هنرمندان را به خود ترغیب کرده باشد نیز مهم است، ترغیب هنرمندان به جشنواره سوژه‌های هنری را بیشتر و متنوع‌تر می‌کند، براساس تصمیمات جشنواره دایره شمول هنرمندان در چند دوره گذشته خوب بوده است.

وی آمایش‌های جشنواره تجسمی از منظر جنسیت، سن و گستره جغرافیایی را از دیگر شاخص‌های سنجش جشنواره هنرهای تجسمی دانست.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: بحث مخاطبان در جشنواره هنرهای تجسمی از اهمیت زیادی برخوردار است، در واقع باید به گونه‌ای عمل کرد که مخاطبان بیشتری از این جشنواره استقبال کنند، البته برای این‌ کار باید فضاها بیشتر و‌ در عین‌حال شرایط و زیرساخت‌ها را نیز فراهم ساخت.

صالحی با اشاره به موضوع اقتصاد جشنواره هنرهای تجسمی به عنوان یک امر بسیار مهم تصریح کرد: خوشبختانه در شاخص‌های فوق جشنواره تجسمی پیشرفت‌های خوبی داشته که این موضوع به اقتصاد هنر نیز کمک می‌کند، البته برای استمرار این موفقیت پس از سیزدهمین دوره جشنواره تجسمی فجر سریعا اساتید و دست‌اندرکاران این جشنواره باید یک برنامه‌ریزی خوب را برای چهاردهمین دوره داشته و پایان این جشنواره نباید نقطه پایانی این تیم خوب کاری از اساتید و دست اندرکاران باشد بلکه باید برای جشنواره چهاردهم برنامه‌‌یزی خوب داشت، زیرا آنچه به آیندگان تحویل می‌دهیم باید یک کارنامه خوب باشد.

سیزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر بهمن 99 در فرهنگستان هنر، موسسه صبا برگزار می شود.‏

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار